Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 75 - 86, 31.03.2021

Abstract

References

  • Akar Şahingöz, S. ve Öztürk B. (2018). Metafor Analizi Yöntemi İle Bireylerin “Gastronomi” Kavramına İlişkin Algıları, Uluslararası Necatibey Eğitim Ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı, Balıkesir, 2(3), s.60-76.
  • Altun, M. (2003). Edebi sanatlar: klâsik edebiyat bilgisi (belagat) bağlamında anlam. Erişim: 02.10.2020. http://www.dilbilimi.net/edebi_sanatlar.pdf
  • Alyakut, Ö. ve Küçükkömürler, S. (2018). Gastronomi eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algılarının değerlendirilmesi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), s.823-852

THE METAPHORIC PERCEPTIONS OF FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT UNDERGRADUATE STUDENTS ABOUT THE CONCEPT OF BANQUET

Year 2021, Volume: 5 Issue: 1, 75 - 86, 31.03.2021

Abstract

Katılımcı sayısı ve mönüsü önceden belirlenmiş davetler ya da eğlenceli ve yemekli ağırlama işi ziyafet adı altında nitelendirilmektedir. Bu araştırmanın amacı, ‘’ziyafet ve etkinlik yönetimi’’ dersini almış olan yiyecek içecek işletmeciliği lisans öğrencilerinin ‘Ziyafet’’ kavramına yönelik metaforik algılarını ortaya çıkarmaktır. Son yıllarda çok alanda kullanılan metaforlar bir grubun belirlenen konu hakkındaki algılarını ortaya çıkarmaya ve ölçmeye yaramaktadır. Temelinde bir şeyi, başka bir şeye benzeterek anlatmak olan metafor, anlaşılır olmanın, yerine koymanın, benzerlik kurabilmenin, daha vurgulu ve çarpıcı anlatmanın, özetlenmenin, aktarabilmenin en güzel yollarından biri olup zengin bir dil yapısını işaret etmektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninden yararlanılmış olup, verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma 2019-2020 güz yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Yiyecek İçecek İşletmeciliği bölümünde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda 39 adet metafor üretilmiş ve bu metaforlar 5 farklı kavramsal kategori altında gruplandırılmıştır. Katılımcıların oranı en yüksekten başlayarak Sosyolojik Algı, Eylem Algısı, Canlı ve Somut Varlık Algısı, . Psikolojik Algı, Gelişim Aracı Algısına sahiptirler.

References

  • Akar Şahingöz, S. ve Öztürk B. (2018). Metafor Analizi Yöntemi İle Bireylerin “Gastronomi” Kavramına İlişkin Algıları, Uluslararası Necatibey Eğitim Ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi Bildiri Tam Metin Kitabı, Balıkesir, 2(3), s.60-76.
  • Altun, M. (2003). Edebi sanatlar: klâsik edebiyat bilgisi (belagat) bağlamında anlam. Erişim: 02.10.2020. http://www.dilbilimi.net/edebi_sanatlar.pdf
  • Alyakut, Ö. ve Küçükkömürler, S. (2018). Gastronomi eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algılarının değerlendirilmesi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), s.823-852
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Kadir Baysal 0000-0003-2652-6767

Melahat Yıldırım Saçılık 0000-0002-5399-8607

Publication Date March 31, 2021
Submission Date November 8, 2020
Acceptance Date January 5, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Baysal, K., & Yıldırım Saçılık, M. (2021). THE METAPHORIC PERCEPTIONS OF FOOD AND BEVERAGE MANAGEMENT UNDERGRADUATE STUDENTS ABOUT THE CONCEPT OF BANQUET. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(1), 75-86.