Teknolojideki hızlı değişim ve gelişmeler birçok alanda olduğu gibi iletişim alanında da değişimlerin yaşanmasına neden olmaktadır. Günümüz dünyasında tüketim alışkanlıklarımızın ve bağımlılıklarımızın değişmesi sonucu insanlığın zorunlu ihtiyaçlarından biri olan yemek yeme dürtüsü de değişim göstermiştir. Günümüzde hemen her yerde karşımıza çıkan iştah açıcı görünüme sahip yemek fotoğrafları, tüketiciyi doğrudan yeme eylemine yönelik motivasyonu arttırması nedeniyle yiyecek ve içecek işletmeleri açısından oldukça önemlidir. Bütün bunlara ek olarak; gıda sektöründeki yeri ve önemi göz önünde bulundurulduğunda gastronomi fotoğrafçılığının bir reklam aracı olarak kullanıldığı da görülmektedir. Bu araştırma, gastronominin sanatla olan ilişkisini incelemek ve görselliğin gastronomi öğreticiliğe katkısını belirlemek amacıyla; gastronominin yiyecek alanında yayımlanmış örnek eserlerinde bulunan illüstrasyon ve fotoğraf çalışmaları örnekleminde gerçekleştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 2 |
Gastro-World is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License