Endüstri 4.0 ile beraber rekabet daha önemli hale gelmiştir. Dijitalleşmenin artmasıyla beraber firmaların rekabette daha üst noktalara gelmeleri için stratejilerini güncellemeleri gerekmektedir. Türkiye dünya makine halısı üretiminin yüzde 60’ını üretmektedir. Çalışmanın yapıldığı bölgede makine halısı üreticilerinin kümelenme özellikleri gösterdiği bilinmektedir. Makine halısı üretiminde elde ettiği rekabet avantajını koruyabilmek için firmaların endüstri 4.0 ile gelişen teknolojilere adaptasyonu sağlamaları gerekmektedir. Çalışmanın amacı endüstri 4.0 uygulamaları ile firma büyüklüğü ve seçilen rekabet stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. 135 firmanın faaliyet gösterdiği bölgede 102 firma ile görüşülmüş ve çalışma sonuçları analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre endüstri 4.0 ile firma büyüklüğü arasında anlamlı ilişki olmadığı fakat rekabet stratejilerinden olan farklılaştırma stratejisi ile firma büyüklüğü arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |