Review
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya ve Sosyal Ağları Kullanımı

Year 2022, , 54 - 65, 24.03.2022
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1072440

Abstract

Bu araştırmada, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin sosyal ağların kullanım amaçlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini; 2021-2022 eğitim öğretim yılı Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri oluştururken, örneklemini; Marmara Üniversitesi Spor Yöneticiliği bölümü öğrencileri oluşturmuştur. Veriler katılımcılara Google Formlar üzerinden ulaştırılmış ve katılımda gönüllülük esas alınmıştır. Toplamda 182 kişiye ulaşılmış olup aykırı uç değerler analizi sonucu 3 form değerlendirmeye alınmamış ve toplamda 179 form değerlendirmeye alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, birinci kısımda araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgiler, ikinci kısımda Usluel ve ark. (2014) tarafından geliştirilen “Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği” kullanılmıştır. Bu çalışmada, verilerden elde edilen bulgular çerçevesinde; analiz işlemi SPSS 25.0 paket programı ile yapılmıştır. İkili değişkenler için Mann Whitney U testi, ikiden fazla değişkenler içi Kruskal Wallis H testi yapılmıştır. Ayrıca frekans, yüzde ve güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır. Analiz yapılırken %95 güven aralığına göre analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal ağların kullanım amaçları ile yaş değişkeni arasında yapılan analiz sonucu içerik paylaşımı ve eğlence alt boyutları dışında ölçek toplam ve tüm alt değişkenlerde istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Çalışma durumu değişkeni arasında yapılan analiz sonucu sadece işbirliği alt istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, sosyal medyada geçirilen süre değişkeni arasında yapılan analiz sonucundaise iletişim kurma alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (p<0.05). Sosyal ağların kullanım amaçları ile kullanılan sosyal medya türü değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür (p>0.05).

References

  • Ahn, J. (2011). Digitaldividesand social network sites: Whichstudentsparticipate in social media? J. Educational Computing Research, 45(2) 147-163.
  • Alican, C. Saban, A. (2013). Ortaokul ve lisede öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları: Ürgüp örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35(2), 1-14.
  • Alpullu, A, Demir,G.(2019). Investigation of the Relationship between the Leisure and Stepping Frequencies of the Students Receiving Recreation Education, Journal of Education and Training Studies Vol. 7, No. 2.
  • Boyd, D. (2007). Whyyouth (heart) social networkingsites: The role of networkedpublics in teenage social life. In D. Buckingham (Ed.), Mac-Arthur Foundation series on digitallearning: Youth, identity, anddigitalmedia. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Çevik, A., Demir, G., Dokuzoğlu, G. (2021). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5 (3), 114-124.
  • Durmuş, B.,Yurtkoru, E. S., Ulusu, Y., Kılıç, B. (2010). ‘Facebook’tayız’ Sosyal Paylaşım Ağlarının Bireylere ve İşletmelere Yönelik İncelenmesi: Facebook Üzerine Bir Araştırma, Beta Yayınları, 2.Baskı İstanbul.
  • Eren, E. Ş. (2014). Sosyal medya kullanım amaçları ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 230-243.
  • Feride, O. (2020). Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Tam Metin Bildirisi Kitabı. s: 214-222,5-18 Ekim. Bodrum ISBN: 978-625-409-873-4.
  • Gülerarslan, A. (2011). İzleyici Reklamla Ne Yapar İnternet Reklamlarına Yönelik Kullanım ve Motivasyonlar, Tablet Kitapevi, Konya.
  • İslamoğlu A.,Alnıaçık Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Beta Yayınevi. İstanbul.
  • Karaca, M. (2007). Sosyolojik Bir Olgu Olarak İnternet Gençliği: Elazığ Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Lenhart, A., Madden, M., Macgill, A.R., & Smith, A. (2007). Teensand social media: Theuse of social mediagains a greaterfoothold in teen life as theyembracetheconversationalnature of interactiveonlinemedia. Pew Internet &American Life Project.
  • Lin,M. F.G.,Hoffman, E.S. &Borengasser, C. (2013). Is social mediatoo social forclass? A casestudy of Twitter use. TechTrends, 57(2), 39-45.
  • Özdemir, Ş. (2021). Sosyal Medya Çağında Kuşakların Medya Kullanım Alışkanlıklarının İncelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 9(20), 281-308.
  • Park, C.H. & Kim, Y.J. (2013). Intensity of social network usebyinvolvement: A study of youngChineseusers. International Journal of Business and Management, 8(6), 22-33.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Scott, D.M. (2010).The New Rules of Marketing and PR, John WileyandSons, New Jersey.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2015). Sosyal medya bağımlılığı ölçeğinin geliştirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 6 (21), 51-70.
  • Usluel, Y. K., Demir, Ö., Çınar, M. (2014). Sosyal ağların kullanım amaçları ölçeği. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 5(2), 1-18.
  • Üstündağ, A. (2022). Ergenlerin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Destek Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(42), 169-190.
  • Weinberg, T. (2009).The New Community Rules: Marketing On The Social Rules, O’Reilly Media, USA.
Year 2022, , 54 - 65, 24.03.2022
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1072440

Abstract

References

  • Ahn, J. (2011). Digitaldividesand social network sites: Whichstudentsparticipate in social media? J. Educational Computing Research, 45(2) 147-163.
  • Alican, C. Saban, A. (2013). Ortaokul ve lisede öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumları: Ürgüp örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35(2), 1-14.
  • Alpullu, A, Demir,G.(2019). Investigation of the Relationship between the Leisure and Stepping Frequencies of the Students Receiving Recreation Education, Journal of Education and Training Studies Vol. 7, No. 2.
  • Boyd, D. (2007). Whyyouth (heart) social networkingsites: The role of networkedpublics in teenage social life. In D. Buckingham (Ed.), Mac-Arthur Foundation series on digitallearning: Youth, identity, anddigitalmedia. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Çevik, A., Demir, G., Dokuzoğlu, G. (2021). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5 (3), 114-124.
  • Durmuş, B.,Yurtkoru, E. S., Ulusu, Y., Kılıç, B. (2010). ‘Facebook’tayız’ Sosyal Paylaşım Ağlarının Bireylere ve İşletmelere Yönelik İncelenmesi: Facebook Üzerine Bir Araştırma, Beta Yayınları, 2.Baskı İstanbul.
  • Eren, E. Ş. (2014). Sosyal medya kullanım amaçları ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 230-243.
  • Feride, O. (2020). Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Tam Metin Bildirisi Kitabı. s: 214-222,5-18 Ekim. Bodrum ISBN: 978-625-409-873-4.
  • Gülerarslan, A. (2011). İzleyici Reklamla Ne Yapar İnternet Reklamlarına Yönelik Kullanım ve Motivasyonlar, Tablet Kitapevi, Konya.
  • İslamoğlu A.,Alnıaçık Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Beta Yayınevi. İstanbul.
  • Karaca, M. (2007). Sosyolojik Bir Olgu Olarak İnternet Gençliği: Elazığ Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Lenhart, A., Madden, M., Macgill, A.R., & Smith, A. (2007). Teensand social media: Theuse of social mediagains a greaterfoothold in teen life as theyembracetheconversationalnature of interactiveonlinemedia. Pew Internet &American Life Project.
  • Lin,M. F.G.,Hoffman, E.S. &Borengasser, C. (2013). Is social mediatoo social forclass? A casestudy of Twitter use. TechTrends, 57(2), 39-45.
  • Özdemir, Ş. (2021). Sosyal Medya Çağında Kuşakların Medya Kullanım Alışkanlıklarının İncelenmesi. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 9(20), 281-308.
  • Park, C.H. & Kim, Y.J. (2013). Intensity of social network usebyinvolvement: A study of youngChineseusers. International Journal of Business and Management, 8(6), 22-33.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Scott, D.M. (2010).The New Rules of Marketing and PR, John WileyandSons, New Jersey.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2015). Sosyal medya bağımlılığı ölçeğinin geliştirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 6 (21), 51-70.
  • Usluel, Y. K., Demir, Ö., Çınar, M. (2014). Sosyal ağların kullanım amaçları ölçeği. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 5(2), 1-18.
  • Üstündağ, A. (2022). Ergenlerin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Destek Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(42), 169-190.
  • Weinberg, T. (2009).The New Community Rules: Marketing On The Social Rules, O’Reilly Media, USA.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Gökalp Demir 0000-0003-2002-8812

Publication Date March 24, 2022
Submission Date February 12, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Demir, G. (2022). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya ve Sosyal Ağları Kullanımı. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 54-65. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1072440

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.