Research Article
BibTex RIS Cite

Sporcu ve Sedanter Lise Öğrencilerinin Özgüven Düzeylerinin Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği)

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 46 - 56, 30.09.2017

Abstract

Bu
çalışmanın amacı, liseli sporcu öğrenciler ile sedanter öğrencilerin özgüven
düzeylerini karşılaştırmaktır.
Çalışma,
2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı’nda, Kırşehir ilinde, okul ve kulüp takımlarında
görev alan 92 sporcu öğrenci ile 87 sedanter öğrenci olmak üzere 179 öğrenci
üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada veri toplama aracı olarak Akın (2007) tarafından geliştirilen özgüven
ölçeği kullanılmıştır.
Shapiro-Wilk testi ile sınanan verilerin
analizinde, Non-Parametrik testlerden Kruskal-Wallis
testi uygulanmıştır. Elde
edilen verilere yapılan analize göre,
takım sporu yapanların,
bireysel spor yapanlara ve sedanterlere göre özgüven seviyelerinin
istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür (p<.05)
. Sedanter
öğrencilerin, sporcu öğrencilere göre, hem içsel hem de dışsal özgüven
seviyelerinin daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır.

References

  • Akagündüz, N. (2006). İnsan Yaşamında Özgüven Kavramı. Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları. Sayı:1. 2006. İstanbul.Akın, A. (2007). Öz-Güven Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri, Abü, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7,(2): 165-175.Biçer, T. Yaşamda ve sporda doruk performans. Sistem yayıncılık, İstanbul. p.136-145, 1997.Burton, K., Platts, B. Building Self-Confidence for Dummies. Chichester, West Sussex: John Wiley and Sons. 2006.Duman, S., Kuru, E. (2010). Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Türk Öğrencilerin Kişisel Uyum Düzeylerinin Belirlenmesi ve Karşılaştırılması, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1): 18-26.Feltz, D.H. (2007). Self Confidence and Sport Performance, Exercise and Sport Sciences Reviews, 16 (1): 423-458.Gökhan N. Olgun P. Gürses Ç. Sportif Yetenek Araştırma Metodu Türkiye Uygulaması. İstanbul: TSV Yayınları; s.13. 1979. Gürer B. (2017). The Research About Reasons Of Mountaineers' Attend To Ice Climbing And Its Effects On Their Self-Confidence, European Journal of Education Studies, 3(8): 501-515. Jones, R., Swain, A. (1995). Predisposition to Experience Debilitative and Facilitative Anxiety in Elite and Nonelite Performers. The Sport Psychology, 9: 201-211.Michael J. Mahoney and Benjamin P. Chapman. Psychological Skills Training in Sport. University of North Texas, Denton, Texas, USA. 2004.Ödemiş, M. (2014). 12 Haftalık Latin Dans Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öz Güven Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale: 18 Mart üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Slutzky, C.B., Simpkins, S.A. (2009). The Link Between Children’s Sport Participation and Self-Esteem: Exploring The Mediating Role of Sport Self-Concept, Psychology of Sport and Exercise, 10: 381–389.Weinberg, R., and Gould, D. Psychological Foundations in Sport and Exercise, Champaign, IL. Human Kinetics Press. 2003.Yarımkaya., E, Akandere, M., Baştuğ, G. (2014). Effect of Self-Confıdence Levels of 12-14 Years Old Students on Their Serving Aiılity in Volleyball, Niğde University Journal of Physical Education And Sport Sciences, 8(2): 242-250.Yıldırım, F. (2013). Sportif Sürekli Kendine Güven Alt Ölçeğinin Uyarlanması ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerde Sportif Sürekli Kendine Güvenin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 46 - 56, 30.09.2017

Abstract

References

  • Akagündüz, N. (2006). İnsan Yaşamında Özgüven Kavramı. Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları. Sayı:1. 2006. İstanbul.Akın, A. (2007). Öz-Güven Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri, Abü, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7,(2): 165-175.Biçer, T. Yaşamda ve sporda doruk performans. Sistem yayıncılık, İstanbul. p.136-145, 1997.Burton, K., Platts, B. Building Self-Confidence for Dummies. Chichester, West Sussex: John Wiley and Sons. 2006.Duman, S., Kuru, E. (2010). Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Türk Öğrencilerin Kişisel Uyum Düzeylerinin Belirlenmesi ve Karşılaştırılması, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1): 18-26.Feltz, D.H. (2007). Self Confidence and Sport Performance, Exercise and Sport Sciences Reviews, 16 (1): 423-458.Gökhan N. Olgun P. Gürses Ç. Sportif Yetenek Araştırma Metodu Türkiye Uygulaması. İstanbul: TSV Yayınları; s.13. 1979. Gürer B. (2017). The Research About Reasons Of Mountaineers' Attend To Ice Climbing And Its Effects On Their Self-Confidence, European Journal of Education Studies, 3(8): 501-515. Jones, R., Swain, A. (1995). Predisposition to Experience Debilitative and Facilitative Anxiety in Elite and Nonelite Performers. The Sport Psychology, 9: 201-211.Michael J. Mahoney and Benjamin P. Chapman. Psychological Skills Training in Sport. University of North Texas, Denton, Texas, USA. 2004.Ödemiş, M. (2014). 12 Haftalık Latin Dans Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Öz Güven Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale: 18 Mart üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Slutzky, C.B., Simpkins, S.A. (2009). The Link Between Children’s Sport Participation and Self-Esteem: Exploring The Mediating Role of Sport Self-Concept, Psychology of Sport and Exercise, 10: 381–389.Weinberg, R., and Gould, D. Psychological Foundations in Sport and Exercise, Champaign, IL. Human Kinetics Press. 2003.Yarımkaya., E, Akandere, M., Baştuğ, G. (2014). Effect of Self-Confıdence Levels of 12-14 Years Old Students on Their Serving Aiılity in Volleyball, Niğde University Journal of Physical Education And Sport Sciences, 8(2): 242-250.Yıldırım, F. (2013). Sportif Sürekli Kendine Güven Alt Ölçeğinin Uyarlanması ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerde Sportif Sürekli Kendine Güvenin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Sıtkı Özbek

Melike Taşbilek Yoncalık This is me

Fikret Alıncak

Publication Date September 30, 2017
Submission Date July 10, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Özbek, S., Taşbilek Yoncalık, M., & Alıncak, F. (2017). Sporcu ve Sedanter Lise Öğrencilerinin Özgüven Düzeylerinin Karşılaştırılması (Kırşehir İli Örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 46-56.

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.