Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemi Sürecinde Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri Çalışanlarının İş Motivasyonları ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2021, Volume: 6 Issue: 2, 178 - 195, 21.06.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.914850

Abstract

Covid-19 Pandemi Sürecinde Manisa, İzmir ve Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan bireylerin İş motivasyonu ve kaygı düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada, iş motivasyonu ölçeği ve durumluk-sürekli kaygı ölçeği kullanılmıştır. Manisa İzmir ve Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde çalışan 324’ü erkek 186’sı kadın olmak üzere toplam 510 gönüllü katılımcıya google formlar aracılığı ile ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Analiz seçiminde, verilerin normal dağılım gösterip göstermediği normal dağılım varsayımları, çarpıklık-basıklık değerleri ile Box Plot ve histogram grafikleri incelenerek belirlenmiştir. Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan bireylerin iş motivasyonları ve kaygı düzeylerinin incelendiği bu araştırmada sonuç olarak; İçsel motivasyon-dış düzenleme alt boyut puanında, Aydın ilinde çalışanların içsel motivasyon-dış düzenleme puanı (11.24), Manisa ilinde çalışanlardan (9.90) ve İzmir ilinde çalışanlardan (10.32) anlamlı şekilde yüksek olduğu, 5-7 yıl mesleki kıdeme sahip çalışanların içsel motivasyon-dış düzenleme puanı (10.90), 4 yıl ve altı mesleki kıdeme sahip çalışanlardan (10.09) anlamlı şekilde yüksek olduğu, Lisans mezunu çalışanların durumluk kaygı düzeyleri (34.53), lise mezunu çalışanlardan (31.19) anlamlı şekilde yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar ışığında; durumluk sürekli kaygı ile İş motivasyonun alt boyutları arasında istatistiksel olarak herhangi bir ilişkinin bulunmadığı ancak yaş düzeyi arttıkça durumluk ve sürekli kaygı düzeyinin de artış gösterdiği söylenebilir.

References

  • Akarçeşme, C. (2004). Voleybolda Müsabaka Öncesi Durumluk Kaygı İle Performans Ölçütleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, G. (2000). Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 145, 15-19.
  • Ateş, H., Yıldız, B. ve Yıldız, H. (2012). Herzberg’in çift faktör kuramı kamu okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon algılarını açıklayabilir mi?: Ampirik bir araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 2(7), 147-162.
  • Cerit, E., Gümüşdağ, H., Evli, F., Şahin, S. ve Bastik, C. (2013). Elit Kadın Basketbol Oyuncularının Yarışma Öncesi Kaygı Düzeyleri Ile Performansları Arasındaki Ilişki. Sport Sciences, 8(1), 26-34.
  • Ciucurel, M. M (2012). Spor Müsabakaları Öncesi ve Sonrası Kaygı, Tepki Süresi ve Performans Arasındaki Ilişki. Prosedür-Sosyal ve Davranış Bilimleri, 33 (Aralık), 885-889.
  • Dalkıran, M. (2018). Değişim Yönetimi Bakımından İncelenen 4+4+4 Eğitim Sisteminin Öğretmenlerin İş Motivasyonu ile İlişkisi (Balıkesir İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Develi, E. (2006). Konya’da İlköğretim Okullarında Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sürekli Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Erözkan, İ. (2020). Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Performans Kaygısı İle Bireysel Çalgı Performans Sınavı Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Muğla.
  • Ersarı, G. ve Naktiyok, A. (2012). İş Görenin İçsel ve Dışsal Motivasyonunda Stresle Mücadele Tekniklerinin Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), ss.81-101. Ertürk, R. (2016). Öğretmenlerin İş Motivasyonları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 2(3), ss.01-15.
  • Ertürk, R. ve Aydın, B. (2017). Öğretmenlerin İş Motivasyonunu Artıran ve Olumsuz Etkileyen Durumların İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58), ss.582-603.
  • Gök, M. (2020). Ortaokullarda Yetenek Yönetiminin Uygulanma Düzeyi İle İş Motivasyonu Ve Örgütsel Yabancılaşma Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Bişkek.
  • Gülşen, B. Y. C. (2020). Akademisyenlerde Yetenek Yönetimi İş Motivasyonu Ve İş Performansı İlişkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günal, S. (2020). Örgüt İklimi İle Kaygı (Durumluk – Sürekli) Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Mersin Gençlik ve Spor İl müdürlüğü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Güngör, T. (2011). Selçuk Üniversitesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Kaygı ve Yaşam Doyumu Düzeyleri Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Harmancı, E. (2008). F Şıkkı Var mı? İzmir
  • Kara, Z. (2015). Çalışanların Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Çalışma Motivasyonuna Olan Etkisi ve Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir
  • Karagüven, H. Ü. (1999). Açık Kaygı Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirliği İle İlgili Bir Çalışma. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 203-218.
  • Karaşar, B. ve Öğülmüş, S. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Onay İhtiyacının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 469-495.
  • Mazlum, M. M. ve Atalay M., A. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yönteminin Belirlenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 4(4), 1-21.
  • Noermijati, P. D. (2015). The Effect of Job Stress and Job Motivation on Employees’ Performance Through Job Satisfaction (A Study at PT. Jasa Marga (Parsero) Tbk. Surabaya – Gempol Branch), Journal of Economics, Business and Accountancy Vantura, August - November 18(1), 231-240.
  • Önen, S. M. ve Kanayran, H. G. (2015). Liderlik ve motivasyon: kuramsal bir değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-64.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1983). Durumluk–sürekli kaygı envanter el kitabı. İstanbul. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1998). Süreksiz Durumluk/Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Özmutaf, N. M. ve Aktekin E. (2016). Optik Mağazalarında Çalışanların İş Motivasyonuna Yönelik Algıları. İstanbul Global Business Research Congress, 2, ss.412-419.
  • Pamuk, Y., Hamurcu, H. ve Armağan, B. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Durumluk Ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Incelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 293-316.
  • Ramazanoğlu, T.M. (2018). Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürlüğü Personelinin İş Doyum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Sakarya.
  • Robbins, S.P. (1993). Organizational Behavior. New Jersey: Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  • Sakaoğlu, H.H., Orbatu, D., Emiroglu, M. ve Çakır, Ö. (2020). Covid-19 Salgını Sırasında Sağlık Çalışanlarında Spielberger Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyi: Tepecik Hastanesi Örneği. Tepecik Eğit. ve Araşt. Hast. Dergisi, 30, 1-9.
  • Tükel R. ve Alkın T. (2006). Anksiyete Bozuklukları. Ankara: Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları.
  • Uluç, E.A. ve Duman, S. (2020). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Covid-19 Sürecinde Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 289-302.
  • Yılmaz, B. (2012). The validity and reliability study of work motivation scale for Turkish population.
  • Zor, H. (2020). Okul Yöneticilerinin İş Motivasyon Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlamasi ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Denizli.
Year 2021, Volume: 6 Issue: 2, 178 - 195, 21.06.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.914850

Abstract

References

  • Akarçeşme, C. (2004). Voleybolda Müsabaka Öncesi Durumluk Kaygı İle Performans Ölçütleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, G. (2000). Çocuklarda Kaygı ve Bunu Etkileyen Etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 145, 15-19.
  • Ateş, H., Yıldız, B. ve Yıldız, H. (2012). Herzberg’in çift faktör kuramı kamu okullarında çalışan öğretmenlerin motivasyon algılarını açıklayabilir mi?: Ampirik bir araştırma. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 2(7), 147-162.
  • Cerit, E., Gümüşdağ, H., Evli, F., Şahin, S. ve Bastik, C. (2013). Elit Kadın Basketbol Oyuncularının Yarışma Öncesi Kaygı Düzeyleri Ile Performansları Arasındaki Ilişki. Sport Sciences, 8(1), 26-34.
  • Ciucurel, M. M (2012). Spor Müsabakaları Öncesi ve Sonrası Kaygı, Tepki Süresi ve Performans Arasındaki Ilişki. Prosedür-Sosyal ve Davranış Bilimleri, 33 (Aralık), 885-889.
  • Dalkıran, M. (2018). Değişim Yönetimi Bakımından İncelenen 4+4+4 Eğitim Sisteminin Öğretmenlerin İş Motivasyonu ile İlişkisi (Balıkesir İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Develi, E. (2006). Konya’da İlköğretim Okullarında Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sürekli Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Erözkan, İ. (2020). Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Performans Kaygısı İle Bireysel Çalgı Performans Sınavı Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Muğla.
  • Ersarı, G. ve Naktiyok, A. (2012). İş Görenin İçsel ve Dışsal Motivasyonunda Stresle Mücadele Tekniklerinin Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), ss.81-101. Ertürk, R. (2016). Öğretmenlerin İş Motivasyonları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 2(3), ss.01-15.
  • Ertürk, R. ve Aydın, B. (2017). Öğretmenlerin İş Motivasyonunu Artıran ve Olumsuz Etkileyen Durumların İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58), ss.582-603.
  • Gök, M. (2020). Ortaokullarda Yetenek Yönetiminin Uygulanma Düzeyi İle İş Motivasyonu Ve Örgütsel Yabancılaşma Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Bişkek.
  • Gülşen, B. Y. C. (2020). Akademisyenlerde Yetenek Yönetimi İş Motivasyonu Ve İş Performansı İlişkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günal, S. (2020). Örgüt İklimi İle Kaygı (Durumluk – Sürekli) Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Mersin Gençlik ve Spor İl müdürlüğü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Güngör, T. (2011). Selçuk Üniversitesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Kaygı ve Yaşam Doyumu Düzeyleri Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Harmancı, E. (2008). F Şıkkı Var mı? İzmir
  • Kara, Z. (2015). Çalışanların Örgütsel Bağlılık Düzeylerinin Çalışma Motivasyonuna Olan Etkisi ve Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir
  • Karagüven, H. Ü. (1999). Açık Kaygı Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirliği İle İlgili Bir Çalışma. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 203-218.
  • Karaşar, B. ve Öğülmüş, S. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Onay İhtiyacının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 469-495.
  • Mazlum, M. M. ve Atalay M., A. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yönteminin Belirlenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 4(4), 1-21.
  • Noermijati, P. D. (2015). The Effect of Job Stress and Job Motivation on Employees’ Performance Through Job Satisfaction (A Study at PT. Jasa Marga (Parsero) Tbk. Surabaya – Gempol Branch), Journal of Economics, Business and Accountancy Vantura, August - November 18(1), 231-240.
  • Önen, S. M. ve Kanayran, H. G. (2015). Liderlik ve motivasyon: kuramsal bir değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-64.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1983). Durumluk–sürekli kaygı envanter el kitabı. İstanbul. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Öner, N. ve Le Compte, A. (1998). Süreksiz Durumluk/Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Özmutaf, N. M. ve Aktekin E. (2016). Optik Mağazalarında Çalışanların İş Motivasyonuna Yönelik Algıları. İstanbul Global Business Research Congress, 2, ss.412-419.
  • Pamuk, Y., Hamurcu, H. ve Armağan, B. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Durumluk Ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Incelenmesi (İzmir-Buca Örneği). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 293-316.
  • Ramazanoğlu, T.M. (2018). Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürlüğü Personelinin İş Doyum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı, Sakarya.
  • Robbins, S.P. (1993). Organizational Behavior. New Jersey: Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
  • Sakaoğlu, H.H., Orbatu, D., Emiroglu, M. ve Çakır, Ö. (2020). Covid-19 Salgını Sırasında Sağlık Çalışanlarında Spielberger Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyi: Tepecik Hastanesi Örneği. Tepecik Eğit. ve Araşt. Hast. Dergisi, 30, 1-9.
  • Tükel R. ve Alkın T. (2006). Anksiyete Bozuklukları. Ankara: Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları.
  • Uluç, E.A. ve Duman, S. (2020). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Covid-19 Sürecinde Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 289-302.
  • Yılmaz, B. (2012). The validity and reliability study of work motivation scale for Turkish population.
  • Zor, H. (2020). Okul Yöneticilerinin İş Motivasyon Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlamasi ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Denizli.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Çilem Bulut 0000-0003-4967-5722

Savaş Duman 0000-0001-8721-0112

Publication Date June 21, 2021
Submission Date April 12, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Bulut, Ç., & Duman, S. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri Çalışanlarının İş Motivasyonları ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 178-195. https://doi.org/10.31680/gaunjss.914850

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.