Günümüz iş dünyasındaki örgütler hızlı değişimlere uyum sağlamak ve daha etkili bir organizasyon yapısı oluşturmak amacıyla farklı yönetim modelleri arayışı içindedir. Bu arayışlar neticesinde ortaya çıkan ve holakrasi adı verilen yeni bir yönetim modeli, geleneksel hiyerarşik yapıları aşarak esneklik, inovasyon ve iş birliği üzerine odaklanan bir yaklaşım sunmaktadır. Çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin holakratik yönetim anlayışına karşı bakış açılarının ve bu bakış açılarının öğrencilerin cinsiyet, yaş, bölüm, sınıf, iş deneyimi, genel not ortalaması ve spor branşı gibi demografik faktörlere göre rolünü belirlemektir. Araştırmada Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 338 gönüllü lisans öğrencisinden yüz yüze veri toplanmıştır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan demografik bilgi formu ve Gür (2019) tarafından geliştirilen ve dokuz maddeden oluşan “Holakrasi Ölçeği” (HÖ) kullanılmıştır. Ölçek puanlarının normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla çarpıklık ve basıklık analizi yapılmıştır. Ölçek puanlarının normal dağılım gösterdiği tespit edilerek gruplar arasındaki farklılıkları test etmek amacıyla parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi yapılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda iş deneyimi ve yaş değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Cinsiyet, bölüm, sınıf, genel not ortalaması ve spor branşı değişkenleri açısından ise herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.
İlgili araştırma bilimsel etik kurallarına uygun olarak gerçekleştirilmiştir.
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
1919B012335432
Organizations in today's business world are in search of different management models in order to adapt to rapid changes and create a more effective organizational structure. A new management model called holacracy, which emerged as a result of these searches, offers an approach that focuses on flexibility, innovation and collaboration by overcoming traditional hierarchical structures. The aim of the study is to determine the perspectives of the students of the Faculty of Sport Sciences towards the holacratic management approach and the role of these perspectives according to demographic factors such as gender, age, department, class, work experience, grade average and sport branch. In the study, face-to-face data were collected from 338 volunteer undergraduate students studying at Mugla Sitki Kocman University, Faculty of Sport Sciences. The demographic information form created by the researchers and the "Holacracy Scale" (HS) developed by Gur (2019) and consisting of nine items were used to collect data for the study. Skewness and kurtosis analysis were performed to determine whether the scale scores were normally distributed. When it was determined that the scale scores were normally distributed, t-test and one-way variance (ANOVA) analysis were performed to test the differences between the groups. As a result of the analysis, significant differences were found in terms of work experience and age variables. No significant differences were found in terms of gender, department, grade, grade point average and sport branch variables.
The study was conducted in accordance with the rules of scientific ethics.
TUBITAK 2209-A University Students Research Projects Support Program
1919B012335432
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Activity Management |
Journal Section | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Authors | |
Project Number | 1919B012335432 |
Publication Date | December 27, 2024 |
Submission Date | August 6, 2024 |
Acceptance Date | October 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.