Bu çalışmada biyogazın çift yakıtlı bir dizel motorda ana yakıt olarak kullanılmasıyla elde edilen silindir basınçları, özgül yakıt tüketimleri ve egzoz emisyonları deneysel olarak incelenmiştir. Deneylerde motor devri 1750 d/d’da sabit tutulurken, motor yükü 50 Nm, 75 Nm ve 100 Nm olarak değiştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar biyogazın dizel motorlarda is emisyonunun azaltmasında kullanılabileceğini göstermiştir. Püskürtme zamanlamasının ayarlanması, sıktırma oranının azaltılması, farklı yağlama yağlarının kullanılması gibi değişiklikler, biyogaz-dizel çift yakıtlı motorda hem performansın arttırılması hem de egzoz emisyonlarının düştürülmesini sağlayabilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 7, 2017 |
Submission Date | June 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 32 Issue: 3 |