Taşıtların fren ve debriyaj (kavrama) sistemlerinde kullanılan ve sürtünme elemanı olarak adlandırılan balatalarda, %40-60 gibi büyük oranda “Asbest” bulunmaktadır. Frenleme veya kavrama sırasında sürtünme ve sonuçta aşınma yolu ile atmosfere atılan asbestli tozların çevreye verdiği tehlike de o oranda büyüktür. Bu tozlardan, başta trafik polisleri olmak üzere; yayalar, bölge sakinleri ve sürücüler büyük ölçüde etkilenmektedirler. Yapılan ölçümlerde, bu asbestli tozlarla birlikte çevreye atılan asbest liflerinin varlığı da saptanmış, ölçüm sonuçlarından bu tozların tehlikeli boyutta olduğu görülmüştür.
The brake lining system referred to as the friction element in brake and clutch
systems of the vehicles consists of significant quantities of "Asbestos" such as
40−60%. In that case the danger for the environment of asbestos dusts thrown out
into the atmosphere by way of friction during braking or clutching and subsequently
by corrosion increases. The existence of asbestos fibers thrown out with the asbestos
dust was determined by the measurements and the measurement results indicate that
these dusts exist at dangerous limits.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1987 Cilt: 2 Sayı: 1 |