Kalıcı gerilmelerin parçanın çalışma performansı, dayanım ve tolerans gibi özelliklere etkisi büyüktür. Bu nedenle parçalardaki kalıcı gerilmelerin değerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi gerekmektedir. Yapılan bu çalışmada AISI 5115 çelik
malzemeden imal edilen ve semantasyon işlemine tabii tutulmuş dişli çark kullanılmıştır. Diş diplerinde oluşan kalıcı gerilmeler katman kaldırma metodu kullanılarak ölçülmüştür. Yapılan ölçümler sonucunda diş dibi yüzeylerinde basma biçimindeki kalıcı gerilmeleri olduğu tespit edilmiştir.
Residual stresses have considerable influence on the strength, tolerance and performance of the component. Because of this, their types and values have to be known. In this study, a gear wheel manufactured from carburized AISI 5115 steel was used. Residual stresses at the root of the gear have been investigated by layer
removing method. It was found that residual stresses are compressive at the root of the gear
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Submission Date | April 21, 2014 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 16 Issue: 1 |