Bu çalışmada, AA7075-T6 malzemesinin geleneksel ve hava ile soğutma yöntemleri kullanılarakfrezelenmesinde iş parçasının yüzey pürüzlülüğü deneysel olarak incelenmiştir. Hava ile soğutma yöntemi ileişlemede kullanılan hava iki farklı hızda (20 ve 40 m/s) kesme bölgesine gönderilmiştir. Geleneksel soğutmadakesme sıvısı olarak bor yağı ve su karışımı kullanılmıştır. Deneyler farklı kesici takımlar (HSS, Karbür), devirsayıları (780, 1330, 2440 dev/dak) ve ilerlemeler (20, 40, 80 mm/dak) kullanılarak yapılmıştır. Deneylerdeilerleme arttıkça yüzey pürüzlülüğünün artığı, fakat devir sayısı arttıkça yüzey pürüzlülüğünün azaldığı tespitedilmiştir. Ayrıca, karbür takımlarla elde edilen yüzey pürüzlülük değerleri HSS takımlara göre daha iyi olduğu,hava ile soğutma yöntemiyle elde edilen yüzey pürüzlülük değerleri geleneksel soğutma yöntemine göre daha iyiolduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2013 |
Submission Date | February 15, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 25 Issue: 1 |