Küresel ısınmanın etkisini giderek artırdığı günümüzde, çevreci faaliyetler de giderek hız kazanmaya başlamıştır. Çevre bilincinin oluşturulması ve farkındalığın harekete geçirilmesi konusunda üniversite öğrencilerine büyük görevler düşmektedir. Bu bağlamda bu araştırma, yeşil pazarlama faaliyetleri kapsamında üniversite öğrencilerinin, çevreye ilişkin davranışlarını belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır. Söz konusu çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde 225 öğrenciye yönelik anket ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ebeveynlerinin meslekleri ile yeşil satın alma davranışı arasındaki ilişki göze çarpmaktadır p
Yeşil pazarlama yeşil ürün yeşil satın alma çevreye duyarlılık
These days in which global warming increased its effects, environmental activities has begun to accelerate. University students have a big role in stimulating and making environmental awareness. İn this aspect this research has been conducted to assign attitudes of university students about ‘green marketing’. The research was carried out with a public survey among 225 students of the Commerce & Tourism Education Faculty, Gazi University. According to the results of this research there is a relationship between the “green shopping behaviour” and the occupations of students’ parents p
Green marketing green product green purchase environmental awareness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 1 |