BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON ALL INCLUSIVE SYSTEM’S REFLECTIONS TO THE PURCHASING POLICY AT HOTEL ESTABLISHMENTS

Yıl 2010, Sayı: 2, 1 - 19, 01.09.2010

Öz

During recent years, hard competition in tourism sector has forced resort hotel managers to improve current products and to search for the alternative products. One of them is related with pension types. The type was BB Bed & Breakfast or HB Half Board at the beginning but then it became FB Full Board and lastly “All Inclusive” system appeared. Each pension type has impacted on the certain hotel policies. For this reason, a survey research was conducted at four and five-stars hotels operating in certain provinces of Turkey in 2007 and 2008 to determine the reflects of the “all inclusive system” on the purchasing politics. 172 hotels joined into the research. It is found that purchasing politics have been more impacted in hotels in which “all inclusive system” was used than the ones using other pension types. The issues taken account for the purchasing was treated with factor analysis. Factor analysis produced five factors; namely “prestige”, “after sales services”, “capabilities and reputation”, “pricing policy” and “intimacy”

Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, H. S. (1997). Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması Yönetimi ve Rehberliğin Meslek Olarak Seçilmesinin Nedenleri Üzerine Bir Uygulama, Ankara: Varol Matbaası.
  • Angelo, R. ve Vladimir, N. A. (2001). Hospitality Today An Introduction. Michigan: American Hotel & Lodging Association.
  • Baltalar, H. (2009). Kurumsallaşma Süreci, http://www.hasanbaltalar.com 26.05.2009.
  • Barak, H. (2006). Turizm Sektöründe Uygulanan Herşey Dahil Tatil Sisteminin Bölgedeki işletmeler Üzerindeki Etkisi ve Bodrum Örneği, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Barut, A. (2007). Artan Maliyetler Kaliteyi Düşürüyor, http://www.turizmdebusabah.com 30.04.2007.
  • Çevirgen, A., Üngören, E.(2009). Yöre Esnafın Herşey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları, Ege Akademik Bakış, 9 (2):637-658.
  • Demir M. ve Demir Ş. Ş. (2001). Herşey Dahil (All-Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Müşteriler, Seyahat Acentaları ve Bölgedeki Diğer İşletmeleri Açısından Olumlu Ve Olumsuz Yönlerini Analizi, Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dergisi, İstanbul.
  • Dinçer, N. (2008). “Her şey dahil sistemine talep müşteriden geliyor”, http://hurarsiv. hurriyet.com.tr 23.10.2008.
  • Gürkan, T. A. (2002). “Her Şey Dahil” (All Inclusive) Sistemin Türk Turizmi Açısından İncelenmesi: Antalya-Kemer Örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Issa, J.J. ve Jayawardena, C. (2003). The “All-Inclusive” Concept in the Caribbean, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (3): 167-171.
  • Kahya, E. (2010). “All Inclusive (herşey dahil) Üzerine, http://www.ari-magazin.com 05.03.2010.
  • Kuleli, E. (1999). All-Inclusive Tartışılıyor, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Dergisi, 187: 30-35.
  • Menekşe, R. (2005). Her Şey Dahil Sisteminin ve Sistemden Faydalananlar Açısından Etkilerinin Otel Yöneticilerinin Gözünden Değerlendirilmesi (Marmaris Örneği), Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 97-124
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama araştırmaları teknikler ve (SPSS destekli) uygulamalar (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Süklüm, N. (2006). Türkiye'de Hizmet Sektöründeki Turizm İşletmelerinde Uygulanan “Herşey Dahil” Sisteminin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Ölçümlenmesi ve Bir Alan Araştırması, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tokmak, A. (2007). Satın Alma Tanımları ve Trendleri, http://www.turizmgazetesi. com 24.08.2007
  • Turner, S. M. ve Troiano C. S. (1987). The Attraction of All Inclusive Resorts, Cornel Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 28 (3):25-28.
  • Üner, M. M., Sökmen, A. ve Birkan, İ. (2006). Türkiye’de Her Şey Dahil Uygulamasının Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi: Antalya Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmalar Dergisi, 17 (1): 35-50.
  • Yurtsever, İ. (2004). Her Şey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması, http://www.turizm gazetesi.com 01.06.2004.

Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2010, Sayı: 2, 1 - 19, 01.09.2010

Öz

Son yıllarda turizm sektöründe yaşanan sert rekabet, resort otel yöneticilerini mevcut ürünlerin geliştirilmesine ve alternatif ürün arayışlarına yöneltmiştir. Bunlardan bir tanesi de pansiyon uygulamaları ile ilgilidir. Başlangıçta oda kahvaltı veya yarım pansiyon şeklinde gerçekleşen uygulama, zamanla tam pansiyona dönüşmüş, sonra da “her şey dahil” sistem hayata geçmiştir. Her yeni pansiyon türü, otellerin belli politikalarını etkilemiştir. Bu nedenle, her şey dahil sistemin satın alma politikalarına yansımasını ortaya koymak amacıyla 2007 ve 2008 yıllarında, Türkiye’nin belli illerindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde ankete dayalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmaya 172 otel işletmesi katılmıştır. Her şey dahil sistemi uygulayan işletmelerde satın alma politikalarının, diğer pansiyon türlerini uygulayan işletmelere kıyasla daha fazla etkilendiği belirlenmiştir. Satın alma faaliyetlerinde dikkate alınan hususlar, faktör analizine tabi tutulmuştur. Bunlar; “saygınlık”, “satış sonrası hizmetler” “yetenek ve tanınırlıklar”, “fiyat politikası” ve “sırdaşlık”dır

Kaynakça

  • Ahipaşaoğlu, H. S. (1997). Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması Yönetimi ve Rehberliğin Meslek Olarak Seçilmesinin Nedenleri Üzerine Bir Uygulama, Ankara: Varol Matbaası.
  • Angelo, R. ve Vladimir, N. A. (2001). Hospitality Today An Introduction. Michigan: American Hotel & Lodging Association.
  • Baltalar, H. (2009). Kurumsallaşma Süreci, http://www.hasanbaltalar.com 26.05.2009.
  • Barak, H. (2006). Turizm Sektöründe Uygulanan Herşey Dahil Tatil Sisteminin Bölgedeki işletmeler Üzerindeki Etkisi ve Bodrum Örneği, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Barut, A. (2007). Artan Maliyetler Kaliteyi Düşürüyor, http://www.turizmdebusabah.com 30.04.2007.
  • Çevirgen, A., Üngören, E.(2009). Yöre Esnafın Herşey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları, Ege Akademik Bakış, 9 (2):637-658.
  • Demir M. ve Demir Ş. Ş. (2001). Herşey Dahil (All-Inclusive) Pansiyon Türü Uygulamasının Konaklama İşletmeleri, Müşteriler, Seyahat Acentaları ve Bölgedeki Diğer İşletmeleri Açısından Olumlu Ve Olumsuz Yönlerini Analizi, Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Dergisi, İstanbul.
  • Dinçer, N. (2008). “Her şey dahil sistemine talep müşteriden geliyor”, http://hurarsiv. hurriyet.com.tr 23.10.2008.
  • Gürkan, T. A. (2002). “Her Şey Dahil” (All Inclusive) Sistemin Türk Turizmi Açısından İncelenmesi: Antalya-Kemer Örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Issa, J.J. ve Jayawardena, C. (2003). The “All-Inclusive” Concept in the Caribbean, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (3): 167-171.
  • Kahya, E. (2010). “All Inclusive (herşey dahil) Üzerine, http://www.ari-magazin.com 05.03.2010.
  • Kuleli, E. (1999). All-Inclusive Tartışılıyor, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Dergisi, 187: 30-35.
  • Menekşe, R. (2005). Her Şey Dahil Sisteminin ve Sistemden Faydalananlar Açısından Etkilerinin Otel Yöneticilerinin Gözünden Değerlendirilmesi (Marmaris Örneği), Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 97-124
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama araştırmaları teknikler ve (SPSS destekli) uygulamalar (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Süklüm, N. (2006). Türkiye'de Hizmet Sektöründeki Turizm İşletmelerinde Uygulanan “Herşey Dahil” Sisteminin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin Ölçümlenmesi ve Bir Alan Araştırması, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tokmak, A. (2007). Satın Alma Tanımları ve Trendleri, http://www.turizmgazetesi. com 24.08.2007
  • Turner, S. M. ve Troiano C. S. (1987). The Attraction of All Inclusive Resorts, Cornel Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 28 (3):25-28.
  • Üner, M. M., Sökmen, A. ve Birkan, İ. (2006). Türkiye’de Her Şey Dahil Uygulamasının Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi: Antalya Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmalar Dergisi, 17 (1): 35-50.
  • Yurtsever, İ. (2004). Her Şey Dahil Sistemi İçin Standart Oluşturulması, http://www.turizm gazetesi.com 01.06.2004.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

A Celil Çakıcı Bu kişi benim

B Cevdet Çetinsöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakıcı, A. C., & Çetinsöz, B. C. (2010). Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 1-19.
AMA Çakıcı AC, Çetinsöz BC. Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2010;(2):1-19.
Chicago Çakıcı, A Celil, ve B Cevdet Çetinsöz. “Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2010): 1-19.
EndNote Çakıcı AC, Çetinsöz BC (01 Eylül 2010) Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 1–19.
IEEE A. C. Çakıcı ve B. C. Çetinsöz, “Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 1–19, Eylül 2010.
ISNAD Çakıcı, A Celil - Çetinsöz, B Cevdet. “Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2010), 1-19.
JAMA Çakıcı AC, Çetinsöz BC. Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010;:1–19.
MLA Çakıcı, A Celil ve B Cevdet Çetinsöz. “Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2010, ss. 1-19.
Vancouver Çakıcı AC, Çetinsöz BC. Otel İşletmelerinde Her Şey Dâhil Sistemin Satın Alma Politikalarına Yansımaları Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010(2):1-19.