During recent years, hard competition in tourism sector has forced resort hotel managers to improve current products and to search for the alternative products. One of them is related with pension types. The type was BB Bed & Breakfast or HB Half Board at the beginning but then it became FB Full Board and lastly “All Inclusive” system appeared. Each pension type has impacted on the certain hotel policies. For this reason, a survey research was conducted at four and five-stars hotels operating in certain provinces of Turkey in 2007 and 2008 to determine the reflects of the “all inclusive system” on the purchasing politics. 172 hotels joined into the research. It is found that purchasing politics have been more impacted in hotels in which “all inclusive system” was used than the ones using other pension types. The issues taken account for the purchasing was treated with factor analysis. Factor analysis produced five factors; namely “prestige”, “after sales services”, “capabilities and reputation”, “pricing policy” and “intimacy”
Son yıllarda turizm sektöründe yaşanan sert rekabet, resort otel yöneticilerini mevcut ürünlerin geliştirilmesine ve alternatif ürün arayışlarına yöneltmiştir. Bunlardan bir tanesi de pansiyon uygulamaları ile ilgilidir. Başlangıçta oda kahvaltı veya yarım pansiyon şeklinde gerçekleşen uygulama, zamanla tam pansiyona dönüşmüş, sonra da “her şey dahil” sistem hayata geçmiştir. Her yeni pansiyon türü, otellerin belli politikalarını etkilemiştir. Bu nedenle, her şey dahil sistemin satın alma politikalarına yansımasını ortaya koymak amacıyla 2007 ve 2008 yıllarında, Türkiye’nin belli illerindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde ankete dayalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırmaya 172 otel işletmesi katılmıştır. Her şey dahil sistemi uygulayan işletmelerde satın alma politikalarının, diğer pansiyon türlerini uygulayan işletmelere kıyasla daha fazla etkilendiği belirlenmiştir. Satın alma faaliyetlerinde dikkate alınan hususlar, faktör analizine tabi tutulmuştur. Bunlar; “saygınlık”, “satış sonrası hizmetler” “yetenek ve tanınırlıklar”, “fiyat politikası” ve “sırdaşlık”dır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |