Türkiye'deki turizm eğitim sistemi içerisinde, turizm işletmeciliği öğretmenlik programları önemli bir yer tutmaktadır. Bu araştırmada, Türkiye'de ilk olan Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programları, öğrenci beklentileri ve algılamaları açısından incelenmiştir. Bu amaçla söz konusu programlarda okumakta olan öğrencilere 1998-1999 öğretim yılında uygulanan anket, 2003-2004 öğretim yılında ve 2008-2009 öğretim yılında tekrar uygulanmış ve ortaya konulan araştırma hipotezi istatistiksel olarak test edilmiştir. Öğrencilerin fakülte ve programdan tatmin düzeyleri öğretim yılına göre anlamlı farklılıklar göstermektedir
Tourism management teacher programs have an important place in tourism education system in Turkey. In this research tourism management teacher programs of the Faculty of Commerce and Tourism Education at Gazi University, which is first faculty in this field, has been analyzed from the point of view of student expectations and perceptions. For this purpose, a questionnaire has been developed and applied to students who are attending these programs at the faculty for the academic years of 1998–1999, 2003-2004 and 2008-2009 and the obtained data has been statistically analyzed to test the research hypothesis. It is seen that the academic year makes meaningful differences on students satisfaction levels from their faculty and program
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 2 |