Gazetelerde yayımlanan iş ilanları dış kaynaktan personel temininde kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yöntemle nitelikli işgücünün işletmeye çekilmesi için ilanların bazı özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bu çalışmada personel temin süreci incelenerek gazete ilanlarının bu süreç içerisinde kullanımına değinilmiş, Türkiye ve İngiltere’de yayımlanan gazete ilanları ücret, iş tanımı, işveren adı ve işveren hakkında bilgi kriterleri açısından içerik çözümlemesi yöntemiyle karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda iki gazetedeki ilanlar arasında adayların cezbedilmesi için kullanılan özellikler bakımından farklılıklar olduğu belirlenmiştir
Job advertising is one of the external recruitment methods. These advertisements should have some specifications to attract the qualified workforce to the organization. In this study, first, recruitment process and using of the job advertisements at this stage are explained, then job ads that were published in Turkey and also in the United Kingdom were compared in the criterion of wages, job descriptions, name of the employer and information about the employers. As a conclusion, it is found that there are some differences between the advertisements from the point of the specifications used for attracting candidates
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 1 |