Dört temel dil becerisinden biri olan yazma, çocuğun okula başlamasıyla birlikte kazandırılmaya başlanır ve devamlı olarak geliştirilmeye çalışılır. Yapılan birçok araştırma, ilköğretim öğrencilerinin öyküleyici metin yazmada daha başarılı olduklarını göstermektedir. Bu çalışmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin öyküleyici yazılı anlatımlarında öyküleyici metin ögelerine yer verme düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin en başarılı oldukları metin ögesi, “başlatıcı olay”dır. Onu sırasıyla; “sonuç”, “girişim”, “ana karakter”, “mekân”, “amaç”, “zaman” ve “tepki” izlemektedir. Buna göre öğrencilerin en başarısız oldukları öykü ögesi “tepki”dir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 2 |
Açık Erişim Politikası