BibTex RIS Cite

Analysis of Benefit and Cost Interaction in Customer Value PerceptionSample on Automobile Preference

Year 2014, Issue: 9, 26 - 44, 01.12.2014

Abstract

Rise in competition brought up the value submission concept for the
achievement. Value management efforts became important with this concept. In
the current study it was emphasized that benefit and cost dimensions had to be
discussed interactively to manage them value submitting process. For this
purpose data which were gathered through a survey related to consumers’
automobile preference were analyzed. Findings were executed that endured cost
dimensions vary for excepted benefit and the cost dimension is not just monetary
cost. One of other important findings was that expected utility and endured cost
dimensions may differentiate by the socio-demographic variables.

Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği

Year 2014, Issue: 9, 26 - 44, 01.12.2014

Abstract

Rekabetteki artış, başarı için müşteriye değer sunma anlayışını gündeme getirmiştir. Bu anlayışla birlikte müşteriye sunulan değerin yönetilmesi çabaları önem kazanmıştır. Çalışmada değer sunum sürecinin yönetimi için fayda ve maliye boyutlarının etkileşimli olarak ele alınmasının gerekliliğine vurgu yapılmıştır. Bu amaçla tüketicilerin otomobil tercihine ilişkin uygulanan alan araştırması ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar, beklenen fayda boyutları için katlanılan maliyet boyutlarının farklılaştığını ve maliyet boyutunun sadece parasal maliyet olmadığını ortaya koymuştur. Beklenen fayda ve katlanılacak maliyet boyutlarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşabildiği ise diğer önemli bulgulardandır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA27RC58YM
Journal Section Articles
Authors

Eyup Akın This is me

Yılmaz Seçgin This is me

Publication Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 9

Cite

APA Akın, E., & Seçgin, Y. (2014). Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi(9), 26-44.
AMA Akın E, Seçgin Y. Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. GBAD. December 2014;(9):26-44.
Chicago Akın, Eyup, and Yılmaz Seçgin. “Müşteri Değeri Algısında Fayda Ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, no. 9 (December 2014): 26-44.
EndNote Akın E, Seçgin Y (December 1, 2014) Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 26–44.
IEEE E. Akın and Y. Seçgin, “Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”, GBAD, no. 9, pp. 26–44, December 2014.
ISNAD Akın, Eyup - Seçgin, Yılmaz. “Müşteri Değeri Algısında Fayda Ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 (December 2014), 26-44.
JAMA Akın E, Seçgin Y. Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. GBAD. 2014;:26–44.
MLA Akın, Eyup and Yılmaz Seçgin. “Müşteri Değeri Algısında Fayda Ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, no. 9, 2014, pp. 26-44.
Vancouver Akın E, Seçgin Y. Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. GBAD. 2014(9):26-44.