The purpose of this study was to examine which physical Education objectives
were perceived to be of the highest priority by highschool students. A total of 181
students (105 boys and 76 girls) from different highschools in Ankara were par
ticipated into this study. A questionnaire which includes the 18 objectives of
physical education were given to students. Research findings showed that so
cial, ethic, esthetic, rhytmic and coordinative objectives of PE were perceived to
be of the highes priority by female students. However, the male students were primarily perceived the physical objectives of physical education.
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin beden eğitimi amaçlarını hangi öncelik sırasıyla algıladıklarını tespit ederek, cinsiyetlerine göre beden eğitimi derslerinden derslerinden beklentileri belirlemektedir. Çalışmaya, Ankara il merkezinde
eğitimöğretim veren farklı türdeki 6 lise ve okuldan toplam 181 öğrenci (105
erkek, 76 kız) katıldı. Öğrencilere beden eğitimi dersinin 18 maddelik genel
amaçlarını da kapsayan bir anket uygulandı Araştırma sonucunda, kız
öğrencilerin beden eğitimi derslerinin sosyal, etik, estetik, ritmik ve koordinatif
kapsamlı amaçlarına öncelik tanıdıkları, erkek öğrencilerin ise öncelikli amaçlar
arasında beden eğitiminin fiziksel amacını ön plana çıkardıkları görüldü.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 15, 1996 |
Submission Date | March 9, 2017 |
Published in Issue | Year 1996 Volume: 1 Issue: 1 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.