Bu çalışmanın amacı, öğretmen
ve öğrenci davranışlarının beden eğitimi derslerine öğrenci katılımındaki önemi
ve sergilenme sıklığının öğretmen ve öğrenci algısına göre değerlendirilmesidir.
Çalışmaya ilköğretim ikinci
kademesinde görev yapan 722 beden eğitimi öğretmeni ve 965 ilköğretim ikinci
kademesine devam eden öğrenci katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından öğretmen
ve öğrenciler için ayrı ayrı geliştirilen 5 dereceli Likert tipi iki ayrı anket
yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı (yüzde, ortalama)
istatistikler kullanılmıştır.
Öğrenciler özellikle derste
öğretilen konuların açık ve anlaşılır şekilde sunulması (M=4.39), hareketlerin
açık ve anlaşılır düzeyde gösterilmesi (M=4.40), hatalı ya da eksik yapılan
hareketlerin düzeltilmesi (M=4.46), ve öğretmenin kendilerini öğrenmeye ve başarmaya
motive etmek için çaba sarf etmesini (M=4.36) çok önemli gördüklerini vurgulamışlardır.
Öğretmenlerin, öğrencilerin beden eğitimi derslerinde başarılı olabilmeleri
için derslere aktif olarak katılmaları ve derse düzenli devam etmelerinin
(M=4.56) gerekli olduğunu, ayrıca dersi önemseme, ilgi gösterme derse motive
olmalarının (M=4.64), ve derste hareketleri yapmaya çalışmalarının çok önemli
olduğunu vurgulamışlardır (M=4.60).
Beden eğitimi derslerinde öğrenci katılımında çok
önemli görülen davranışların çoğunluğunun öğretmen ve öğrenciler tarafından
yeterince sergilenmediği ortaya çıkmıştır
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 10, 2002 |
Submission Date | July 10, 2002 |
Acceptance Date | September 10, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 7 Issue: 4 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.