Araştırmanın amacı, öğretim
elemanları ve üniversite öğrencilerinin 6 dağ sporuna ilişkin riski nasıl algıladıkla-rını
saptamaktır. Araştırmaya 1021 kişi katılmıştır (374 kadın, 647 erkek; 182 öğretim
elemanı, 278 spor yüksek okulu öğrencisi, 358 seçmeli beden eğitimi dersi alan
öğrenci, 203 maden ve jeoloji mühendisliği öğrencisi). Veriler Likert tipi
anket yoluyla toplanmıştır. Anketin güvenirliğini saptamak için test tekrar
test tekniğinden ya-rarlanılmıştır. Güvenirlik çözümlemesi için sınıfiçi
korelasyon tekniği kullanımış, güvenirlik katsayıları 0.52 ile 0.88 arasında
hesaplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, 2 (Cinsiyet) x 4 (Yapılan
iş)’lük Varyans Analizi ve Tukey testi kullanılmıştır. Katılımcılar dağ sporlarını
risk derecesine göre en yükseten en düşüğe doğru yüksek dağ tırmanışı, kaya tırmanışı,
tur kayağı, snowboard, alp kayağı ve kuzey kayağı şeklinde sırala-mışlardır.
Cinsiyete göre kuzey kayağı, snowboard ve tur kayağı; yapılan işe göre kaya tırmanışı,
kuzey kaya-ğı, snowboard, yüksek dağ tırmanışı ve tur kayağı; cinsiyet x yapılan
işe göre kaya tırmanışı ve yüksek dağ tır-manışına ilişkin görüşler arasında
anlamlı farklılık bulunmaktadır ( P < 0.05).
The purpose of this study was to investigate the perceptions of teaching staff and university students toward 6 mountain sports. The study involved 1021 persons (374 women, 674 men, 182 teaching staff, 278 students of sport school, 358 students of participated in elective physical education course, 203 students of jeology and mine department. Using a Likert type questionnaire for data collection. The test-retest was made for questionnaire reliability. Intraclass correlation techniques was used for reliability analysis. Reliability coefficient values ranged from 0.52 to o.88. Mean and 2x4 Varians Analysis and Tukey tests were used data analysis. Ascending order of perceived risk was high mountain climbing, rock climbing, tour skiing, snowboard, alp skiing and cross country skiing. Significant differences was found between some veriables by sex and professional job task (P < 0.05).
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2003 |
Submission Date | April 7, 2003 |
Acceptance Date | June 7, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 8 Issue: 3 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.