Research Article
BibTex RIS Cite

7–8 YAŞ GRUBU RİTMİK CİMNASTİK SPORUNA DEVAM EDEN KIZ ÇOCUKLARI İLE SPOR ETKİNLİĞİNE KATILMAYAN AYNI YAŞ GRUBU KIZ ÇOCUKLARIN BAZI FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2005, Volume: 10 Issue: 3, 39 - 50, 01.07.2005

Abstract

Bu araştırmada 7–8 yaş grubu ritmik cimnastik sporuna devam eden kız
çocukları ile spor etkinliğine katılmayan aynı yaş grubu kız çocuklarının bazı fiziksel
özelliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya, Ata Spor Kulübüne
devam eden ve haftada iki günden, toplam dört saat antrenman yapan 30 kız çocuk
ile Tuzluçayır ilköğretim Okuluna devam eden ve sporsal bir aktivitede
bulunmayan 30 kız çocuk olmak üzere toplam 60 kız çocuğu gönüllü olarak katılmışlardır.
Çalışmada uygulanan test bataryası Simon Fraser Üniversitesinden Glenn Kirchner’in
Fİziksel Uygunluk Testi ve Follow- Up prosedürüdür. Bu testte, durarak uzun
atlama, bank üzerinde şınav, mekik, squat sıçrama ve 30 yard (27.43m) koşu
olmak üzere toplam 5 test bulunmaktadır. Elde edilen veriler Windows için SPSS
11.0 istatistik paket programına aktarılmıştır. Araştırmada hata payı 0.05
olarak kabul edilmiş, grupların karşılaştırılmasında Student T Testi ve Mann–Whitney
U testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda 7 yaş grubu spor
yapan ve yapmayan kız çocuklarının mekik, durarak uzun atlama test sonuçları
arasında anlamlı fark bulunurken (p<0.05), 27.43m koşu testi, squat sıçrama
test sonuçları arasında anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05). 8 yaş grubu
spor yapan ve yapmayan kız çocuklarında ise 27.43m koşu, bankta şınav test
sonuçları arasında anlamlı fark bulunurken (p<0.05), mekik, durarak uzun
atlama squat sıçrama test sonuçları arasında anlamlı fark bulunamamıştır
(p>0.05). Follow-Up Prosedürü’ne göre ise 7 ve 8 yaş spor yapan kız çocuklarının
fiziksel özelliklerinin iyi düzeyde olduğu, 7 ve 8 yaş spor yapmayan kız çocuklarının
ise fiziksel özelliklerinin orta düzeyde oldukları saptanmıştır.



 

References

  • 1. Anonymous, (1971). Physical Education for Elementary School Children 1–2, USA: Brown Company Publister.
  • 2. Avcıbaşı, B.N. (2000). "Ankara’da Ritmik Cimnastik Kulüplerine Devam Eden 7–11 Yaş Grubu Çocukların Fİziksel Özelliklerinin incelenmesi" .Yayınlanmamış Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Ankara.
  • 3. Faingenbaum, A.D., Westcott, W.L., Loud, R.L., Long, C. (1999). "The Effects of Different Resistance Training Protocols on Muscular Strength and Endurance Development in Children". Pediatrics. 104(1) .
  • 4. Karl, K. (2001). Sporda Yetenek Arama, Seçme ve Yönlendirme. Çev.: H. Harputluoğlu, Antrenör Eğitim Dizisi, Bağırgan Yayımevi. Ankara.
  • 5. Konter, K,A. (1998). Sportif Ritmik Cimnastik. inkılap Kitapevi: Ankara.

COMPARISONS OF SOME PHYSICAL FEATURES OF 7-8 AGE GROUP GIRLS WHICH ATTEND TO RHYTHMIC GYM SPORT AND WHICH DON’T

Year 2005, Volume: 10 Issue: 3, 39 - 50, 01.07.2005

Abstract

In this research, it was aimed to compare some
physical features of 7-8 age group girls which attend to rhythmic gym sport and
which don’t. 60 undunteer girls attended to this research, 30 girls who
attended to Ata Sports club and practise 2 days in a week, totaly 4 hours and
30 girls who attend to Tuzluçay›r Primary School and do not have a sport
activities. Test batary which is used in the research is the procedure of Simon
Fraser Universty’s Gleen Krichner’s Physical Reliability Test and Follow- Up.
In this test, there are 5 test Standing Long Jump, Bench Push-ups, Curl-Up,
Squat Jump, 30 Yard Dash (27 43m). The datas were processed to SPSS 11.0. Statistics
pocket programme for windows, in the research, 0,05 is accepted as mistake
rate, Student T test and Man Whitney U Test are used for comparing groups. At
the result of statistic analyses, there can be found reasonable differences
(P<0.05) in 7 years old who are doing and not doing sports Curl-Up, Standing
Long Jump, there can’t be found reasonable differences in 27.43m running test,
squat jump test (p>0.05). There were reasonable differences (p>0.05) in 8
years old girls who are doing and not doing sports between, there 
can’t be found reasonable differences 27.43m
running , Bench Push-ups results; there were not reasonable differences between
Curl-Up, Standing long jump, squat jump test results (p>0.05). According to
the Follow- Up procedure, it was found that, 7 and 8 years old girls who are
doing starts have good physical properties, 7 and 8 years old girls who aren’t
doing sports have got average physical properties.

References

  • 1. Anonymous, (1971). Physical Education for Elementary School Children 1–2, USA: Brown Company Publister.
  • 2. Avcıbaşı, B.N. (2000). "Ankara’da Ritmik Cimnastik Kulüplerine Devam Eden 7–11 Yaş Grubu Çocukların Fİziksel Özelliklerinin incelenmesi" .Yayınlanmamış Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Ankara.
  • 3. Faingenbaum, A.D., Westcott, W.L., Loud, R.L., Long, C. (1999). "The Effects of Different Resistance Training Protocols on Muscular Strength and Endurance Development in Children". Pediatrics. 104(1) .
  • 4. Karl, K. (2001). Sporda Yetenek Arama, Seçme ve Yönlendirme. Çev.: H. Harputluoğlu, Antrenör Eğitim Dizisi, Bağırgan Yayımevi. Ankara.
  • 5. Konter, K,A. (1998). Sportif Ritmik Cimnastik. inkılap Kitapevi: Ankara.
There are 5 citations in total.

Details

Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Ayşegül Evren This is me

Sürhat Müniroğlu This is me

Publication Date July 1, 2005
Submission Date January 6, 2005
Acceptance Date January 3, 2006
Published in Issue Year 2005 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Evren, A., & Müniroğlu, S. (2005). COMPARISONS OF SOME PHYSICAL FEATURES OF 7-8 AGE GROUP GIRLS WHICH ATTEND TO RHYTHMIC GYM SPORT AND WHICH DON’T. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 10(3), 39-50.

Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.