Bu araştırmada 7–8 yaş grubu ritmik cimnastik sporuna devam eden kız
çocukları ile spor etkinliğine katılmayan aynı yaş grubu kız çocuklarının bazı fiziksel
özelliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya, Ata Spor Kulübüne
devam eden ve haftada iki günden, toplam dört saat antrenman yapan 30 kız çocuk
ile Tuzluçayır ilköğretim Okuluna devam eden ve sporsal bir aktivitede
bulunmayan 30 kız çocuk olmak üzere toplam 60 kız çocuğu gönüllü olarak katılmışlardır.
Çalışmada uygulanan test bataryası Simon Fraser Üniversitesinden Glenn Kirchner’in
Fİziksel Uygunluk Testi ve Follow- Up prosedürüdür. Bu testte, durarak uzun
atlama, bank üzerinde şınav, mekik, squat sıçrama ve 30 yard (27.43m) koşu
olmak üzere toplam 5 test bulunmaktadır. Elde edilen veriler Windows için SPSS
11.0 istatistik paket programına aktarılmıştır. Araştırmada hata payı 0.05
olarak kabul edilmiş, grupların karşılaştırılmasında Student T Testi ve Mann–Whitney
U testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda 7 yaş grubu spor
yapan ve yapmayan kız çocuklarının mekik, durarak uzun atlama test sonuçları
arasında anlamlı fark bulunurken (p<0.05), 27.43m koşu testi, squat sıçrama
test sonuçları arasında anlamlı fark bulunamamıştır (p>0,05). 8 yaş grubu
spor yapan ve yapmayan kız çocuklarında ise 27.43m koşu, bankta şınav test
sonuçları arasında anlamlı fark bulunurken (p<0.05), mekik, durarak uzun
atlama squat sıçrama test sonuçları arasında anlamlı fark bulunamamıştır
(p>0.05). Follow-Up Prosedürü’ne göre ise 7 ve 8 yaş spor yapan kız çocuklarının
fiziksel özelliklerinin iyi düzeyde olduğu, 7 ve 8 yaş spor yapmayan kız çocuklarının
ise fiziksel özelliklerinin orta düzeyde oldukları saptanmıştır.
In this research, it was aimed to compare some
physical features of 7-8 age group girls which attend to rhythmic gym sport and
which don’t. 60 undunteer girls attended to this research, 30 girls who
attended to Ata Sports club and practise 2 days in a week, totaly 4 hours and
30 girls who attend to Tuzluçay›r Primary School and do not have a sport
activities. Test batary which is used in the research is the procedure of Simon
Fraser Universty’s Gleen Krichner’s Physical Reliability Test and Follow- Up.
In this test, there are 5 test Standing Long Jump, Bench Push-ups, Curl-Up,
Squat Jump, 30 Yard Dash (27 43m). The datas were processed to SPSS 11.0. Statistics
pocket programme for windows, in the research, 0,05 is accepted as mistake
rate, Student T test and Man Whitney U Test are used for comparing groups. At
the result of statistic analyses, there can be found reasonable differences
(P<0.05) in 7 years old who are doing and not doing sports Curl-Up, Standing
Long Jump, there can’t be found reasonable differences in 27.43m running test,
squat jump test (p>0.05). There were reasonable differences (p>0.05) in 8
years old girls who are doing and not doing sports between, there can’t be found reasonable differences 27.43m
running , Bench Push-ups results; there were not reasonable differences between
Curl-Up, Standing long jump, squat jump test results (p>0.05). According to
the Follow- Up procedure, it was found that, 7 and 8 years old girls who are
doing starts have good physical properties, 7 and 8 years old girls who aren’t
doing sports have got average physical properties.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2005 |
Submission Date | January 6, 2005 |
Acceptance Date | January 3, 2006 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 10 Issue: 3 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.