Süreli yayınlar, yayınlandığı yıllar içerisinde, geçmişte yayınlanmış kaynaklardan bilgileri alarak dönemini yansıtırken aynı zamanda geleceğe de yön vermektedir. Beden Eğitimi Dergisi de 1959‐1978 yılları arasında mesleki bilgi ve becerileri paylaşırken aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti’nin beden eğitimi ve spora karşı siyasi, ekonomik ve sosyal açıdan yaklaşımını da incelemiştir. Beden Eğitimi Dergisi, beden eğitimi ve sporun eğitimde ve sosyal yaşamda önem verilen bir yere gelebilmesi için çeşitli araştırma ve çalışmalar yapmıştır. Dergi, yayınlandığı yıllarda Türkiye’de yaşanan siyasi çalkantılı bir ortama ve hükümet politikalarına rağmen çalışmalarına devam etmiştir. Dergide ele alınan konular; beden eğitimi öğretmeninin yetiştirilmesi, okullardaki beden eğitimi öğretmeni açığı, spor tesisi ve malzeme eksikliği, halkın aktif spor alanından uzaklaşarak seyirci konumuna gelmesi ve en önemlisi de beden eğitimi derslerinin gerektiği önemi ve saygıyı görememesi olmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sıkıntıları arasında olan sağlık güvencesi ve ders dışı egzersiz ücretleri de dergide yer alan sorunlar arasında olduğu görülmüştür.
Periodicals use the information dating back to a certain time in the past in order to reflect the future. Between 1959‐ 1978. The Physical Education Periodical did not only share vocational information and skills but it also examined the attitude of Turkish Republic towards physical education and sports in the fields of politics, economics and social sciences. Physical Education Periodical carried out certain research for physical education classes and sports to have an important role in education and social life. In spite of political instability and government policies, this periodical continued to being published. The issues mentioned in this periodical are as it follows: training of physical education teachers, lack of physical education teachers at schools, lack of sports facilities and equipment, alienation of public from doing sports and the fact that they become spectators and most importantly the fact that class is not appreciated and respected enough. The periodical also treated the issues of health insurance and extra curriculum exercise wages which are some of the professional problems the teachers face.
Other ID | JA82PB82CV |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |