BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN NİTELİĞİNİN BİR GÖSTERGESİ OLARAK SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 233 - 244, 01.09.2016

Abstract

Günümüzde öğretmenlerin niteliği ve mesleki gelişim düzeyi, aynı zamanda okulların ve eğitim sisteminin kalitesinin göstergelerinden biri olarak görülmektedir. Her öğretmenin hizmet öncesinden mesleğe başladığı ve mesleğini devam ettirdiği sürece gerek alanı ile ilgili, gerekse pedagojik ve genel kültür bakımından kendini geliştirmesi, bilgi ve becerilerini güncellemesi ve sürekli biçimde öğrenme arzusu ve heyecanı ile mesleğini icra etmesi gerekir. Öğretmenlerin kendilerini geliştirmeleri ve mesleklerini daha verimli biçimde sürdürebilmeleri için kurumsal ya da bireysel düzeyde çeşitli mesleki gelişim programları ve etkinlikleri bulunmaktadır. Bu çalışma, sürekli mesleki gelişim (SMG) kavramı, kapsamı ve öğretmenler için SMG sürekli mesleki gelişim anlayışının ve etkinliklerinin neden önemli olduğu üzerinde durmuştur. Çalışma sonunda, sürekli mesleki gelişim programlarının; “öğretmenlerin ilgi, ihtiyaç ve beklentilerine uygun olması, uygulamalı ve öğretmenlerin katılımını sağlaması, uzun dönemli ve sürekli olması, öğretim sürecindeki sorunlara odaklı olması, öğretmenlere işbirliğine dayalı beceriler ve anlayışlar kazandırması, okul içinde yapılması vb. gibi öneriler sunulmuştur.

CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT AS AN  INDICATOR OF TEACHER QUALITY

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 233 - 244, 01.09.2016

Abstract

The  level  of  professional  development  of  teachers  is  considered  to  be  an  important indicator of schools and the education system. Teachers must serve as they continuously develop themselves  in  terms  of  personal  and  professional  throughout  their  teaching  career.  Also,  they always must have a desire and excitement to learn. There are various professional development programs  or  activities  at  organizational  or  individual  level  for  teachers  to  develop  themselves and  to  maintain  their  profession  efficiently.  In  this  context,  this  study  handles  professional development  concept  and  content  and  in  this  accordingly  discourses  why  professional development is important for teachers. At the end of the study, some suggestions are made that continuous professional development programs in Turkey should be in accordance with interests, needs  and  expectations  of  teachers,  ensure  participation  of  teacher,  practical,  long‐termed, focused  on  problems  in  learning  and  teaching  process,  gained  teachers  collaborative  skills  and understandings and organized within the school etc.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA55PD26TA
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Soner Mehmet Özdemir This is me

Publication Date September 1, 2016
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Özdemir, S. (2016). ÖĞRETMEN NİTELİĞİNİN BİR GÖSTERGESİ OLARAK SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.