Matematik öğretiminde sadece işlemlere ve kurallara dayalı bilgi değil, bu bilginin temelini oluşturan kavramsal bilgi de oldukça önemlidir. Kavramları tam olarak öğrenemeyen bir öğrenci konuyu derinlemesine öğrenemeden, matematik işlemlerini ezberleyerek yapacak ve bu durumda eksik veya yanlış bir öğrenme gerçekleşecektir. Literatürde öğrencilerin karşılaştıkları kavramları anlamlandırmada yaşadıkları olumsuzlukların birçok hata ve beraberinde kavram yanılgılarına neden olduğu görülmektedir. Bu kavram yanılgıları ve hataların giderilebilmesi için öğrencilerden alınan geri dönütler incelenmelidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çember konusundaki mevcut kavram yanılgıları ve hatalarının incelenmesidir. Bu doğrultuda 7. sınıf 29 öğrenci ve 8. sınıf 33 öğrenci olmak üzere toplam 62 öğrenci çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen 10 tane açık uçlu soruyu içeren çember kavram testinden elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizinde frekans tabloları oluşturulmuş ve betimsel analiz kullanılmıştır. Bulgular sonucunda; 7. sınıf öğrencileri kavramları tanımlamakta güçlük çekmekte, tanıma uygun çizim yapamamakta ve kavramları ilişkilendirme nedenlerini açıklayamamaktadır. 8. sınıf öğrencileri ise kavramlara uygun örnekler vermelerine rağmen kavramları tanımlamada zorlanmakta, sembolle gösterim hataları yapmakta ve kavramları ilişkilendirmede gerekçe sunamamaktadır. Bu nedenle konuların öğretiminde matematik kavramlarına dikkat çekilerek kavramlar arası geçişler yapılabilir ve öğrencilerin yaptıkları hatalar zamanında düzeltilerek kavram yanılgılarına dönüşmesine engel olunabilir.
In teaching of Maths, not only the information based on operations and the rules;
but also the conceptual data underlying it is very significant. The student who
can’t learn the concepts exactly, does the math operations by heart without
learning profoundly, and so it means that learning process will be incomplete
and incorrect. In literature, it is seen that the problems students are face to face
when they make sense of the concepts, result in many mistakes and
misconceptions. To get rid of these mistakes, the feedback gained from students
should be observed. In this context the aim of the present study is to examine
misconceptions and errors of 7th and 8th grade of elementary school students
on circle subject. For this aim a total of 62 students including 7th grade 29
students and 8th grade 33 students were selected the sample group. In the study
survey model of qualitative research methods was used. Data was collected with
a circle concept test including 10 open-ended questions. In collected data
analysing frequency tables was composed and descriptive analysis was used.
Other ID | JA65NZ85BN |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Submission Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |