Bu çalışmada, işitme
engelli ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılığı araştırılmıştır.
Genel tarama modeli ile desenlenmiş olan araştırmada evrenin tamamına
ulaşıldığı için, örnekleme yoluna gidilmemiştir. Araştırmanın evrenini, Samsun
İli İşitme Engelliler Okulunda öğrenim gören, 16 ilkokul, 26 ortaokul olmak
üzere toplam 42 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veriler, kişisel bilgi formu
ve “İnternet Bağımlılık Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin Dağılımını
normal olmaması sebebiyle Mann Witney U ve Kruskal Wallis-H Testi
kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, işitme engelli öğrencilerin %21.4’ü
patolojik internet kullanıcısı iken, %16.6’sı sınırlı, %62’si ise belirti
göstermeyen çocuklar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca aile gelir durumu, anne
eğitim düzeyi, cinsiyet değişkenleri bakımından anlamı fark bulunmazken, baba
eğitim düzeyi, sınıf düzeyleri ve evde internet olup olmamasına göre anlamlı
farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2018 |
Submission Date | May 30, 2018 |
Acceptance Date | July 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |