Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de yeni bir
kavram olan Çocuk ve Gençlik Sanat Müzelerinin görsel sanatlar eğitimine
katkısını ders öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda araştırmaktır. Bu
doğrultuda araştırmada nitel araştırma yöntemleri olarak; Veri toplama
yöntemlerinden durum çalışması yapılmıştır. Araştırma yöntemlerinden Literatür
taraması modeli ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi uygulanmıştır. Buna
bağlı olarak konu ile ilgili dünyada bulunan örnekleri ve ülkemizde benzer
uygulamaları araştırılarak alansal çıkarımlarda bulunulmuştur. Konya’nın Ereğli
ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda Görsel Sanatlar öğretmeni
olarak görev yapan 21 öğretmen ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yarı
yapılandırılmış form ile görüşmelerden elde edilen nitel veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada, müze eğitiminin verilmesi konusunda
eksiklikler saptanıp, öğretmenlerin öğrencileri müzeye götürme oranlarının az
olduğuna; müzede sanat eğitiminde kavramsal ve uygulama çalışmalarını az oranda
gerçekleştirdikleri sonucuna varılmıştır. Fakat müze eğitiminin gerekliliği,
ülkemizde var olmayan Çocuk ve Gençlik Sanat Müzelerinin olası kazanımları ve
bu kazanımların sanat eğitimine katkısı hususunda ilgili literatürleri
destekleyen söylemlerde bulunmuşlardır. Çocuk ve Gençlik Sanat Müzesinin;
çocuklara, gençlere ve öğretmenlere olumlu yönde kazanımlar sağlayacağı ve
sanat eğitimine kayda değer katkı sağlayacağı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Submission Date | July 16, 2019 |
Acceptance Date | November 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 3 |