Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitim Kapsamında İşlenen Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğrenci ve Veli Değerlendirmeleri

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 249 - 272, 04.08.2022

Abstract

Bu araştırmada salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecindeki sosyal bilgiler dersine yönelik veli ve ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomoloji) deseni kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma 23 ortaokul öğrencisi ve 14 veli olmak üzere toplam 37 katılımcıyla yürütülmüştür. Araştırmada elde edilen veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğrenciler ve velilerin uzaktan eğitim sürecini genel olarak “olumlu” ve “verimli” olarak değerlendirdikleri saptanmıştır. Veliler, “eğitim ve öğretimin devam etmesi” ve “salgın süreci olmasından dolayı”; öğrenciler ise “eğitim öğretimin devam etmesi” ve “faydalı olması” gibi nedenlerden dolayı uzaktan eğitimin verimli olduğunu belirtmişlerdir. Olumsuz değerlendirenler ise “teknolojik imkânların yetersizliği”, “internet sıkıntısı” ve “öğrencilerin ilgisizliği” gibi nedenler sıralamışlardır. Katılımcıların çoğu uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik başarısına katkı sağladığını düşünmektedirler. Veli görüşleri incelendiği zaman öğrencilerde daha çok “internet bağımlılığının arttığı”, “dijital oyunlara karşı düşkünlük yaşadığı” ve “teknolojik araçlara karşı aşırı bir ilgi oluştuğu”; ayrıca “öğrencilerin agresifleşmesi”, “kardeşler arası geçimsizlik” görüldüğü tespit edilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşmelerde ise öğrencilerin “bilgisayar ve internet etkili kullanmayı”, “EBA’yı aktif kullanmayı” ve ”uzaktan eğitim uygulamalarını” öğrenmeleri gibi olumlu; “ oyun düşkünlüğü”, “internet bağımlılığı” gibi olumsuzluklar yaşadıkları saptanmıştır. Sonuçlar dikkate alınarak öğrencilere psikolojik destek verilmesi, eğitim sürecinde öğrencilerin aktif olacağı etkinlikler yürütülmesi ve uzaktan eğitim için gerekli alt yapı ve teçhizat imkânın sağlanması önerilmektedir.

References

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 69-71. https://doi.org/10.5961/jhes.2011.011
  • Akgün, G., & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1469739
  • Aksoğan, M. (2020). Opinions of students about distance education in the pandemic process. NATURENGS, (Özel Sayı)1-9. http://dx.doi.org/10.46572/nat.2020.11
  • Akyüz, Y. (2012). Türk eğitim tarihi. Pegem Akademi Yayınları.
  • Anderson, J.(2020). The coronavirus pandemic is reshaping education: Quartz. https://Qz.Com/1826369/HowCoronavirus-İs-Changing-Education/, (30 Haziran 2022).
  • Arslan, K., Arı, A. G., & Kanat, M. H. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkinda veli görüşleri. Ulakbilge, 57, 192–206. https://dx.doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Aydin, E., & Erol, S. (2021). Theviews of Turkish language teachers on distance education and digital literacy during covid-19 pandemic. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(1), 60-71. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.9n.1p.60
  • Aytaç, T. (2003) Geleceğin öğrenme biçimi: E-öğrenme. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 35(3), 85-124
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/deuhfed/issue/46796/586804
  • Bower, B. (2001). Distance education: Facing the faculty challenge. Online Journal of Distance Learning Administration, 4(2), 1-6. http://dx.doi.org/10.1.1.458.7893
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/403827
  • Chang, G.C., & Satako, Y. (2020). How are countries addressing the covid-19 challenges in education? a snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressingthecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/, (30 Haziran 2022).
  • Er Türküresin, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. http://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Erdoğan, A., & Hocaoğlu, Ç. (2020). Enfeksiyon hastalıklarının ve pandeminin psikiyatrik yönü: Bir gözden geçirme. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23(1), 72-80. http://dx.doi.org/10.5505/kpd.2020.90277
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-16. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88406
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Günaydın, Y. (2021). Türkçe öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yazma becerisinin geliştirilmesine ilişkin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (71), 703-724. http://dx.doi.org/10.14222/Turkiyat4520
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. http://dx.doi.org/10.29000/rumelide.752297.
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covid-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1621-1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kaya, B. (2020). Effects of pandemic on mentalhealth. Klinik Psikiyatri, 23(2), 123-24 http://dx.doi.org/10.5505/kpd.2020.64325.
  • Kaya, M., Çitil Akyol, C., Özbek, R., & Pepeler, E. (2017). Lisansüstü eğitim programlarinda uzaktan eğitim uygulamasina yönelik eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin görüşleri. Electronic Journal of SocialSciences 16, 1616-1627
  • Koçoğlu, E. (2020). Eğitim tarihine kavramsal bakış. İçinde M. Köçer ve E. Koçoğlu (Eds.) Eğitim tarihi (ss. 1-13). Pegem Akademi Yayınları.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1163428
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma, desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Editörü: Selahattin Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miller, S. (2003). Analysis of phenomenological data generated with children as research participants. Nurse Researcher, 10(4), 68-82.
  • Obiakor, T. & Adeniran A. P. (2020). Covid-19: Impending situation threatens to deepen Nigeria's education crisis. https://www.africaportal.org/publications/covid-19- impending-situation-threatens-deepen-nigeriaseducation-crisis/(30 Haziran 2022).
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özdemir, Ç., Çakıroğlu, M., Bayılmış, C., & Ekiz, H. (2004). Teknolojik gelişme için eğitimin önemi ve internet destekli öğretimin eğitimdeki yeri. The Turkish Journal of Educational Technology, 3(3), 144-147.
  • Öztürk, R., & Memişoğlu, S. P. (2018). Öğretmenlerin etkili okula yönelik görüşleri. International Journal of Social Science, 1(68), 55-76. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7665
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93.
  • Şahin, M. C., & Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim, 02-04.
  • Şeren, N., Tut, E., & Kesten, A. (2020). Korona virüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. TurkishStudies, 15(6), 4507-4524.
  • Turan, Z., & Gürol, A. (2020). Eğitimde acil bir dönüşüm: Covid-19 pandemisi döneminde çevrim içi ders alan üniversite öğrencilerinin stres algıları ve görüşleri. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 17(2), 222-242
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkinliliğinin değerlendirilmesi: G.Ü. bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yalçınkaya, E., & Öner, G. (2020). Dünyada çağdaş eğitim hareketleri. İçinde M. Köçer ve E. Koçoğlu (Eds.) Eğitim tarihi (ss. 253-274). Pegem Akademi Yayınları.
  • Yanık, D., & Yeşilçayır, İ. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde yaşanan sosyal izolasyonun hemşirelik öğrencileri üzerindeki etkileri: Niteliksel araştırma. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 8(2), 103-112.
  • Yeşilyaprak, B., & Uçar, E. (2007). Öğrenmeden öğretime. İçinde B. Yeşilyaprak (Ed.), Eğitim psikolojisi (ss.310-368). Pegem Akademi Yayınları.
  • Yıldırım A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 8. sınıf öğrencilerinin başarisina etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1) , 22-33 http://dx.doi.org/10.47157/jietp.1032685
  • Yıldız, V. A. (2020, Haziran). Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi aldıkları eğitime ilişkin görüşleri. 2st International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections, Conference Proceeding Book, Near East University Campus, Nicosia, Cyprus. Erişim adresi: https://icier2020.neu.edu.tr/wp-content/uploads/sites/38/2020/09/31/ICIER-2020-Proceeding-book-published-16.09.2020.pdf

Student and Parent Evaluations Regarding the Social Studies Lesson Taught as Distance Education

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 249 - 272, 04.08.2022

Abstract

The purpose of this study was to determine the views of parents and secondary school students on the social studies course in distance education during the epidemic. The research was carried out within the scope of the phenomenology design, which is one of the qualitative research methods. The research was conducted with a total of 37 participants, 23 of whom were secondary school students and 14 were parents. The data obtained in the research were collected through a semi-structured interview form and a written form for those who could not participate in the interview. The collected data were analyzed by descriptive analysis method. According to the research results, it was determined that students and parents evaluated the distance education process as “positive” and “efficient” in general. Parents stated that distance education was efficient for continuing education andclaimed it was the best thing to do during the pandemic period. Students also expressed it was efficient for the reasons such as continuing the lessons and being in contact with school. Those who evaluated it negatively listed reasons such as “lack of technological opportunities,” “internet distress,” and “indifference of students”. Most of the participants think that distance education contributes to the academic success of students. When parents' opinions are examined, students mostly "addicted to internet", "indulged in digital games" and "raised interest in technological tools"; In addition, it has been determined that “students became aggressive”, “incompatibility between siblings” were observed. In the interviews with the students, the positive results such as the students' learning to "use a computer and the internet effectively", "actively use EBA" and "distance education applications"; on the other hand negative consequences can be listed as"game addiction", "internet addiction". It is recommended to provide psychological support to students, to carry out activities in which students will be active during the education process, and to provide the necessary materials and equipment for distance education.

References

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 69-71. https://doi.org/10.5961/jhes.2011.011
  • Akgün, G., & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1469739
  • Aksoğan, M. (2020). Opinions of students about distance education in the pandemic process. NATURENGS, (Özel Sayı)1-9. http://dx.doi.org/10.46572/nat.2020.11
  • Akyüz, Y. (2012). Türk eğitim tarihi. Pegem Akademi Yayınları.
  • Anderson, J.(2020). The coronavirus pandemic is reshaping education: Quartz. https://Qz.Com/1826369/HowCoronavirus-İs-Changing-Education/, (30 Haziran 2022).
  • Arslan, K., Arı, A. G., & Kanat, M. H. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkinda veli görüşleri. Ulakbilge, 57, 192–206. https://dx.doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Aydin, E., & Erol, S. (2021). Theviews of Turkish language teachers on distance education and digital literacy during covid-19 pandemic. International Journal of Education and Literacy Studies, 9(1), 60-71. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.9n.1p.60
  • Aytaç, T. (2003) Geleceğin öğrenme biçimi: E-öğrenme. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 35(3), 85-124
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/deuhfed/issue/46796/586804
  • Bower, B. (2001). Distance education: Facing the faculty challenge. Online Journal of Distance Learning Administration, 4(2), 1-6. http://dx.doi.org/10.1.1.458.7893
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/403827
  • Chang, G.C., & Satako, Y. (2020). How are countries addressing the covid-19 challenges in education? a snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressingthecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/, (30 Haziran 2022).
  • Er Türküresin, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. http://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.787509
  • Erdoğan, A., & Hocaoğlu, Ç. (2020). Enfeksiyon hastalıklarının ve pandeminin psikiyatrik yönü: Bir gözden geçirme. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23(1), 72-80. http://dx.doi.org/10.5505/kpd.2020.90277
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-16. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88406
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Günaydın, Y. (2021). Türkçe öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yazma becerisinin geliştirilmesine ilişkin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (71), 703-724. http://dx.doi.org/10.14222/Turkiyat4520
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. http://dx.doi.org/10.29000/rumelide.752297.
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covid-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1621-1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kaya, B. (2020). Effects of pandemic on mentalhealth. Klinik Psikiyatri, 23(2), 123-24 http://dx.doi.org/10.5505/kpd.2020.64325.
  • Kaya, M., Çitil Akyol, C., Özbek, R., & Pepeler, E. (2017). Lisansüstü eğitim programlarinda uzaktan eğitim uygulamasina yönelik eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin görüşleri. Electronic Journal of SocialSciences 16, 1616-1627
  • Koçoğlu, E. (2020). Eğitim tarihine kavramsal bakış. İçinde M. Köçer ve E. Koçoğlu (Eds.) Eğitim tarihi (ss. 1-13). Pegem Akademi Yayınları.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1163428
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma, desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Editörü: Selahattin Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miller, S. (2003). Analysis of phenomenological data generated with children as research participants. Nurse Researcher, 10(4), 68-82.
  • Obiakor, T. & Adeniran A. P. (2020). Covid-19: Impending situation threatens to deepen Nigeria's education crisis. https://www.africaportal.org/publications/covid-19- impending-situation-threatens-deepen-nigeriaseducation-crisis/(30 Haziran 2022).
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özdemir, Ç., Çakıroğlu, M., Bayılmış, C., & Ekiz, H. (2004). Teknolojik gelişme için eğitimin önemi ve internet destekli öğretimin eğitimdeki yeri. The Turkish Journal of Educational Technology, 3(3), 144-147.
  • Öztürk, R., & Memişoğlu, S. P. (2018). Öğretmenlerin etkili okula yönelik görüşleri. International Journal of Social Science, 1(68), 55-76. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7665
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93.
  • Şahin, M. C., & Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim, 02-04.
  • Şeren, N., Tut, E., & Kesten, A. (2020). Korona virüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. TurkishStudies, 15(6), 4507-4524.
  • Turan, Z., & Gürol, A. (2020). Eğitimde acil bir dönüşüm: Covid-19 pandemisi döneminde çevrim içi ders alan üniversite öğrencilerinin stres algıları ve görüşleri. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 17(2), 222-242
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkinliliğinin değerlendirilmesi: G.Ü. bilişim sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yalçınkaya, E., & Öner, G. (2020). Dünyada çağdaş eğitim hareketleri. İçinde M. Köçer ve E. Koçoğlu (Eds.) Eğitim tarihi (ss. 253-274). Pegem Akademi Yayınları.
  • Yanık, D., & Yeşilçayır, İ. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde yaşanan sosyal izolasyonun hemşirelik öğrencileri üzerindeki etkileri: Niteliksel araştırma. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 8(2), 103-112.
  • Yeşilyaprak, B., & Uçar, E. (2007). Öğrenmeden öğretime. İçinde B. Yeşilyaprak (Ed.), Eğitim psikolojisi (ss.310-368). Pegem Akademi Yayınları.
  • Yıldırım A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 8. sınıf öğrencilerinin başarisina etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1) , 22-33 http://dx.doi.org/10.47157/jietp.1032685
  • Yıldız, V. A. (2020, Haziran). Üniversite öğrencilerinin pandemi dönemi aldıkları eğitime ilişkin görüşleri. 2st International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections, Conference Proceeding Book, Near East University Campus, Nicosia, Cyprus. Erişim adresi: https://icier2020.neu.edu.tr/wp-content/uploads/sites/38/2020/09/31/ICIER-2020-Proceeding-book-published-16.09.2020.pdf
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Yusuf Yıldırım 0000-0003-0035-8443

Early Pub Date July 29, 2022
Publication Date August 4, 2022
Submission Date March 3, 2022
Acceptance Date July 20, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan Eğitim Kapsamında İşlenen Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğrenci ve Veli Değerlendirmeleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 249-272.