Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of Life in Our Home Unit Achievement Test Development and Investigation of Student Achievement in Earthquake Zone

Year 2025, Volume: 11 Issue: 1, 16 - 48

Abstract

How the achievement tests used to determine the achievement status of the gains are developed is an issue that needs to be considered. This study aims to develop a valid and reliable achievement test within the framework of Bloom's revised taxonomy, which measures the achievements of the primary school third-grade Life in Our Home unit, and to examine the achievement of students in two schools of two districts with similar socioeconomic levels affected by the earthquakes dated 06/02/2023 in terms of some variables. The 24-item multiple-choice achievement test, in which three questions represent each outcome, and the prepared specification table were examined by experts, and corrections were made according to the feedback received. After the pilot application of the achievement test was carried out with 36 students in a school that would not take part in the actual application, the actual application was carried out with 252 students in one primary school in Battalgazi and Yeşilyurt districts of Malatya province with similar socioeconomic levels affected by the earthquake. In the actual application, four items with a discrimination value (d) below .30 were removed from the test, the item difficulty value (p) was .56, the ‘d’ value was .44, and the Kudor-Richardson 20 (KR-20) value was .74 in the analyses performed for 20 items. In the achievement test, a significant difference was found in favor of Yeşilyurt district school in the district variable dimension and favor of female students in the gender variable dimension. With the achievement test whose validity and reliability were determined, a study revealing the current situation of two districts that experienced great destruction in the earthquake and the current situation of male and female students in the context of gender variables was brought to the literature, and some suggestions were made in the last section.

References

  • Akkaya, A. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi. Doktora tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi.
  • Avcı, F., Aslangiray, H. ve Özyalçın, B. (2021). 2018 fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının konu alanları ve sınıf düzeyi açısından yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(2), 643-660. https://doi.org/10.24315/tred.689366
  • Ayra, M. (2021). Ders imecesi (lesson study) mesleki gelişim yaklaşımının sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Doktora tezi, Amasya Üniversitesi.
  • Başol, G. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6.Baskı). Pegem Akademi.
  • Baştürk, S,, Dönmez, G. ve Dicle, A. N. (2013). Geçerlik ve güvenirlik. S. Baştürk (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (170-171), Vize Yayıncılık.
  • Bayırlı, H. ve Köksal, H. (2022). 3. Sınıf hayat bilgisi dersi başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 86-99. https://doi.org/10.25272/j.2149-8385.2022.8.2.03
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. baskı). Pegem Akademi.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Canbazoğlu Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. Özmen, H., ve Karamustafaoğlu, O. (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. Baskı), (59-63), Pegem Akademi.
  • Coşkun, I., ve Sarıkaya, R. (2020). Dördüncü sınıf maddenin özellikleri akademik başarı testi geliştirme: bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies - Education, 15(5), 3203-3228. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.44911
  • Çakabay, S., Mete, P., ve Ketenalp, B. (2023). Şehir merkezi ile köy okulu öğrencilerinin hayat bilgisi dersine ilişkin başarı ve tutumlarının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 2388-2408. https://doi.org/10.53444/deubefd.1266505
  • Çokçalışkan, H. (2023). İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının öğrencilerin kavram öğrenme başarılarına, akademik başarılarına ve öğrenme kalıcılığına etkisi. Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Dağ, M. ve Karamustafaoğlu, S. (2023). Maddenin özellikleri ünitesi: Başarı testi geliştirme ve öğrenci başarısını belirleme. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 5521-254. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1076053
  • Demirel, Ö. (2021). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (30. Baskı). Pegem Akademi. Demirtaş-Şenel, G. (2023). Bağlam temelli öğrenme kapsamında ilkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde REACT stratejisine dayalı uygulamaların değerlendirilmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar: ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, tutumlar; bileşenleri ve ölçülmesi (1. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme I: Temel kavramlar ve işlemler. Pegem Akademi.
  • Esener, P. (2021). İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde kavram öğretiminin etkinliklerle desteklenmesi. Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Gazioğlu, K. (2023). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun kullanımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Gevrek, Y. E. (2023). Hayat bilgisi dersinde etkinliklerle eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi. Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Kan, A. (2011). Ölçme aracı geliştirme. Tekindal, S. (Edt.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (s. 239-276), Pegem Akademi.
  • Karaoğlan, B. (2019). 3. Sınıf hayat bilgisi dersinde senaryo temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınları.
  • Karbeyaz, A. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve çevreye yönelik davranışlarına etkisi. Doktora tezi, Amasya Üniversitesi.
  • Kaynar, B. (2020). Eğitsel ve dijital oyun tabanlı etkinliklerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Köseoğlu, E. (2023). Hayat bilgisi dersinde temel yaşam becerilerinin geliştirilmesine yönelik dijital öyküleme uygulamaları. Doktora tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547 adresinden 02.01.2024 tarihinde edinilmiştir.
  • Oğuz, O. (2023). Hayat bilgisi dersinde web 2.0 araçları ile ters yüz edilmiş sınıfların öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi.
  • Özdemir, M. (2023). Artırılmış gerçeklik temelli uygulamaların 3. Sınıf hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve eğlenme düzeyine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Siirt Üniversitesi.
  • Özenç, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Özer-Özkan, Y. (2019). Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. Çetin, B. (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (1. baskı) (s. 1-22), Anı Yayıncılık.
  • Özkan, D., Kabacık, A., Ünal, D. T., ve Yağız, H. (2023). 14-18 yaş arası profesyonel sporcuların deprem sonrası başarı motivasyonu düzeyleri üzerine bir araştırma. Premium e-Journal of Social Science, 7(33), 731-737. https://doi.org/10.5281/zenodo.8256017
  • Sağlam, H. İ. (2015). Toplum, birey ve doğaya bütüncül bakış: Hayat bilgisi. M. Gültekin (Ed.). Hayat bilgisi öğretimi içinde (s. 1-14), Nobel Yayıncılık.
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). Tarama yöntemi. Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. baskı) (s. 141-143), Pegem Akademi.
  • Soylu, Ü. İ., Karamustafaoğlu, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2020). 6. sınıf “madde ve ısı” ünitesi başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 271–293. https://doi.org/10.47479/ihead.800620
  • Tabachnick B. G., ve Fidell, I. S. (2013). Using multivariate statistics (8.nd ed.). Pearson Equcation Limited.
  • Tay, B. (2017). Hayat bilgisi: Hayatın bilgisi. Tay, B. (Ed.). Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi içinde (s. 1-43), Pegem Akademi.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. baskı). Yargı Yayınevi.
  • Turgut, M. F., ve Baykul, Y. (2021). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (9. baskı). Pegem Akademi.
  • Üçüncü, G., ve Sakız, G. (2020). Başarı testi geliştirme süreci: İlkokul dördüncü sınıf maddeyi tanıyalım ünitesi örneği. Kastamonu Education Journal, 28(1), 82-94. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3440.
  • Yıldız, S. E. (2022). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2015). Ölçme değerlendirmede testler. Karip, E. (Ed.). Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 153-232), Pegem Akademi.

Evimizde Hayat Ünitesi Başarı Testi Geliştirme ve Deprem Bölgesindeki Öğrenci Başarısını İnceleme

Year 2025, Volume: 11 Issue: 1, 16 - 48

Abstract

Kazanımların başarı durumlarını belirlemek için kullanılan başarı testlerinin nasıl geliştirildikleri, üzerinde düşünülmesi gereken bir konudur. Bu çalışmanın amacı; ilkokul üçüncü sınıf Evimizde Hayat ünitesi kazanımlarını ölçen, Bloom’ un yenilenmiş taksonomisi çerçevesinde geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmek ve 06/02/2023 tarihli depremlerden etkilenen sosyo-ekonomik düzeyleri benzer iki ilçenin birer okulundaki öğrencilerin başarılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Her kazanımın üçer soru ile temsil edildiği 24 maddelik çoktan seçmeli başarı testi ve hazırlanan belirtke tablosu, uzmanlar tarafından incelenmiş ve alınan dönütlere göre düzeltmeler yapılmıştır. Başarı testinin pilot uygulaması asıl uygulamada yer almayacak bir okulda, 36 öğrenci ile gerçekleştirildikten sonra; asıl uygulama depremden etkilenen benzer sosyoekonomik düzeylere sahip Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerindeki birer ilkokulunda 252 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Asıl uygulamada ayırt edicilik değeri (d) .30’ un altında olan dört madde testten çıkarılmış, 20 madde için yapılan analizlerde madde güçlük değeri (p) .56, “d” değeri .44 ve Kudor-Richardson 20 (KR-20) değeri .74 olarak bulunmuştur. Başarı testinde ilçe değişkeni boyutunda Yeşilyurt ilçe okulu lehine; cinsiyet değişkeni boyutunda ise kız öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Geçerliliği ve güvenilirliği tespit edilen başarı testi ile depremde büyük yıkım yaşayan iki ilçenin ve cinsiyet değişkeni bağlamında kız-erkek öğrencilerin mevcut durumlarını ortaya koyan bir çalışma literatüre kazandırılmış ve son bölümde bazı önerilerde bulunulmuştur.

Thanks

Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi yetkililerine teşekkür ederiz.

References

  • Akkaya, A. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi. Doktora tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi.
  • Avcı, F., Aslangiray, H. ve Özyalçın, B. (2021). 2018 fen bilimleri öğretim programı kazanımlarının konu alanları ve sınıf düzeyi açısından yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 11(2), 643-660. https://doi.org/10.24315/tred.689366
  • Ayra, M. (2021). Ders imecesi (lesson study) mesleki gelişim yaklaşımının sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Doktora tezi, Amasya Üniversitesi.
  • Başol, G. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6.Baskı). Pegem Akademi.
  • Baştürk, S,, Dönmez, G. ve Dicle, A. N. (2013). Geçerlik ve güvenirlik. S. Baştürk (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (170-171), Vize Yayıncılık.
  • Bayırlı, H. ve Köksal, H. (2022). 3. Sınıf hayat bilgisi dersi başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 86-99. https://doi.org/10.25272/j.2149-8385.2022.8.2.03
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulaması. Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (8. baskı). Pegem Akademi.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Canbazoğlu Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. Özmen, H., ve Karamustafaoğlu, O. (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. Baskı), (59-63), Pegem Akademi.
  • Coşkun, I., ve Sarıkaya, R. (2020). Dördüncü sınıf maddenin özellikleri akademik başarı testi geliştirme: bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies - Education, 15(5), 3203-3228. http://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.44911
  • Çakabay, S., Mete, P., ve Ketenalp, B. (2023). Şehir merkezi ile köy okulu öğrencilerinin hayat bilgisi dersine ilişkin başarı ve tutumlarının incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 2388-2408. https://doi.org/10.53444/deubefd.1266505
  • Çokçalışkan, H. (2023). İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının öğrencilerin kavram öğrenme başarılarına, akademik başarılarına ve öğrenme kalıcılığına etkisi. Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Dağ, M. ve Karamustafaoğlu, S. (2023). Maddenin özellikleri ünitesi: Başarı testi geliştirme ve öğrenci başarısını belirleme. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 5521-254. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1076053
  • Demirel, Ö. (2021). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (30. Baskı). Pegem Akademi. Demirtaş-Şenel, G. (2023). Bağlam temelli öğrenme kapsamında ilkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde REACT stratejisine dayalı uygulamaların değerlendirilmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar: ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, tutumlar; bileşenleri ve ölçülmesi (1. Baskı). Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme I: Temel kavramlar ve işlemler. Pegem Akademi.
  • Esener, P. (2021). İlkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde kavram öğretiminin etkinliklerle desteklenmesi. Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Gazioğlu, K. (2023). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun kullanımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Gevrek, Y. E. (2023). Hayat bilgisi dersinde etkinliklerle eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi. Yüksek lisans tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Kan, A. (2011). Ölçme aracı geliştirme. Tekindal, S. (Edt.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (s. 239-276), Pegem Akademi.
  • Karaoğlan, B. (2019). 3. Sınıf hayat bilgisi dersinde senaryo temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınları.
  • Karbeyaz, A. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrencilerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve çevreye yönelik davranışlarına etkisi. Doktora tezi, Amasya Üniversitesi.
  • Kaynar, B. (2020). Eğitsel ve dijital oyun tabanlı etkinliklerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Köseoğlu, E. (2023). Hayat bilgisi dersinde temel yaşam becerilerinin geliştirilmesine yönelik dijital öyküleme uygulamaları. Doktora tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2023). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018122171428547 adresinden 02.01.2024 tarihinde edinilmiştir.
  • Oğuz, O. (2023). Hayat bilgisi dersinde web 2.0 araçları ile ters yüz edilmiş sınıfların öğrenci başarısına etkisi. Yüksek lisans tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi.
  • Özdemir, M. (2023). Artırılmış gerçeklik temelli uygulamaların 3. Sınıf hayat bilgisi dersindeki akademik başarı, tutum ve eğlenme düzeyine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Siirt Üniversitesi.
  • Özenç, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Özer-Özkan, Y. (2019). Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. Çetin, B. (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (1. baskı) (s. 1-22), Anı Yayıncılık.
  • Özkan, D., Kabacık, A., Ünal, D. T., ve Yağız, H. (2023). 14-18 yaş arası profesyonel sporcuların deprem sonrası başarı motivasyonu düzeyleri üzerine bir araştırma. Premium e-Journal of Social Science, 7(33), 731-737. https://doi.org/10.5281/zenodo.8256017
  • Sağlam, H. İ. (2015). Toplum, birey ve doğaya bütüncül bakış: Hayat bilgisi. M. Gültekin (Ed.). Hayat bilgisi öğretimi içinde (s. 1-14), Nobel Yayıncılık.
  • Sezgin Selçuk, G. (2019). Tarama yöntemi. Özmen, H. & Karamustafaoğlu, O. (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (2. baskı) (s. 141-143), Pegem Akademi.
  • Soylu, Ü. İ., Karamustafaoğlu, S. ve Karamustafaoğlu, O. (2020). 6. sınıf “madde ve ısı” ünitesi başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 271–293. https://doi.org/10.47479/ihead.800620
  • Tabachnick B. G., ve Fidell, I. S. (2013). Using multivariate statistics (8.nd ed.). Pearson Equcation Limited.
  • Tay, B. (2017). Hayat bilgisi: Hayatın bilgisi. Tay, B. (Ed.). Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi içinde (s. 1-43), Pegem Akademi.
  • Tekin, H. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (20. baskı). Yargı Yayınevi.
  • Turgut, M. F., ve Baykul, Y. (2021). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (9. baskı). Pegem Akademi.
  • Üçüncü, G., ve Sakız, G. (2020). Başarı testi geliştirme süreci: İlkokul dördüncü sınıf maddeyi tanıyalım ünitesi örneği. Kastamonu Education Journal, 28(1), 82-94. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3440.
  • Yıldız, S. E. (2022). Hayat bilgisi dersinde eğitsel dijital oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2015). Ölçme değerlendirmede testler. Karip, E. (Ed.). Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 153-232), Pegem Akademi.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Classroom Education
Journal Section Classroom Education
Authors

Mehmet Dağ 0000-0001-9712-1076

Asım Çoban 0000-0002-7860-7561

Early Pub Date March 23, 2025
Publication Date
Submission Date April 25, 2024
Acceptance Date March 10, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Dağ, M., & Çoban, A. (2025). Evimizde Hayat Ünitesi Başarı Testi Geliştirme ve Deprem Bölgesindeki Öğrenci Başarısını İnceleme. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 16-48.