ÖZ
Bu araştırmanın amacı, ilkokul müdürlerinin algılanan sosyal becerileri, kullandıkları güç kaynakları ve etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin okullarına olan duygusal bağlılıkları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında random tekniği ile seçilen Ankara’da devlete bağlı 36 ilkokulda görevli 495 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Sosyal Beceri Ölçeği” , “Güç Kaynakları Ölçeği” , “Etik Liderlik Ölçeği” ve “Duygusal Bağlılık Ölçeği” ile belirlenmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve Regresyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları, algılanan sosyal beceriler, etik liderlik, temsil, uzman, yasal ve ödül gücü ile öğretmenlerin okullarına olan duygusal bağlılıkları arasında olumlu bir ilişki olduğunu göstermiştir. Baskı gücü ile duygusal bağlılık arsında anlamlı bir ilişki yoktur. Ayrıca regresyon analizi sonuçlarından sosyal becerilerin diğer değişkenlere göre öğretmenlerin okullarına olan duygusal bağlılıklarının daha fazla yordayıcısı olduğu anlaşılmaktadır. Bulgular bazı teorik ve pratik çıkarımlar ile birlikte tartışılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 35 Issue: 3 |