Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının mantık, özdeşlik, tutarlılık, çelişki kavramlarını anlama düzeylerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma, 2013-2014 bahar döneminde Ankara Gazi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 3. sınıf öğrencilerinden seçilen 250 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Mantık Kavramlarına İlişkin Soru Formu oluşturulmuştur. Bu soru Formu’ndan elde edilen veriler oluşturulan dereceli puanlama anahtarı aracılığı ile kodlanarak SPSS 17 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere, değişkenin türüne göre bağımsız gruplar için kullanılan t- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA) uygulanmıştır. Anlamlılık kontrolü için hata payı .05 olarak alınmıştır. Verilerin analizi ile elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin cinsiyet, bölüm ve mantık dersi alıp almama durumlarına ilişkin ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı faklılık bulunmuştur.
The purpose of this study is analyzing understanding levels of teacher candidates about logic, identity, consistency and contradiction concepts. The study is a descriptive study as a survey
method. The study was conducted on chosen sample of 250 university 3rd grade students at Faculty of Gazi Education during the spring term of 2013-2014. Question Form on the Concepts of Logic is constituted as a data gathering tool. The data obtained from this question form is coded with and created Graded Scoring Key evaluated in SPSS 17 package program. Depending
on the variable type, for the independent samples t Test and One Way Variance Analysis (ANOVA) were used to analyze the findings. Significance level was established at ,05. According
to the results from the analysis of data, significant differences have been statistically established between the mean scores regarding the circumstances of sex, section and course of receiving logic.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 35 Issue: 3 |