Bu araştırmada lise öğrencilerinin okul algısı ile okul terk eğilimleri
arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında
öğrenimine devam eden 641 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak “Okul Algısı Ölçeği” (OAÖ) ve “Okul Yaşantıları Ölçeği” (OYÖ)
kullanılmıştır. Veriler, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon gibi
betimsel istatistiklerin yanı sıra doğrulayıcı faktör analizi (DFA), çoklu
korelasyon ve çoklu regresyon teknikleri ile analiz edilmiştir. Analiz
sonucunda öğrencilerin okulu orta düzeyde baskı yeri, koruma-geliştirme yeri ve
yuva olarak algıladıkları, okul terk eğilimlerinin düşük düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Okul algısının baskı yeri boyutu ile okula yönelik olumsuz
tutumlar arasında orta düzeyde pozitif yönlü, koruma-geliştirme yeri ve yuva
boyutları ile okul terk eğiliminin tüm boyutları arasında düşük düzeyde negatif
yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ayrıca okul algısının, okul terk
eğiliminin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 37 Issue: 3 |