ÖZ
Bu tarihsel çalışmanın amacı, Kız
Teknik Yüksek Öğretmen Okulu (KTYÖO) programlarındaki öğretmenlik
uygulamalarından günümüz öğretmen eğitimi programları için bazı sonuçlar
çıkarmaktır. Bu amaçla, KTYÖO’ndaki öğretmenlik uygulamalarının belirgin
özellikleri ve bu uygulamaları etkileyen etmenler incelenmiştir. Çalışmada,
KTYÖO’nda öğreticilik yapmış ya da bu kurumdan mezun olmuş toplam 20 kişiyle
yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin içerik analizi
sonuçları KTYÖO’ndaki öğretmenlik uygulamalarının öğretim yöntemlerine ilişkin
derslerle uyum, programın paydaşları arasındaki işbirliği ve öğretmen
adaylarına kılavuzluk açılarından verimli olduğunu ortaya koymuştur.
ABSTRACT
The
purpose of this historical study is to determine some lessons from teaching
practices in High Technical Teacher Education School for Girls (HTTESG) for
current teacher education programs. For this purpose, specific characteristics
and factors on the effectiveness of teaching practices in HTTESG were
investigated. Semi-structured interviews were administered with 20 individuals
they taught and/or graduated from HTTESG. Results of the content analysis on
data revealed that teaching practices in HTTESG were effective in terms of the
coherence between the methods courses and teaching practices, the cooperation
between the stakeholders of the program and mentoring for teacher candidate.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 1 |