Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin
ilkokul dördüncü sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim
programı ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmada fenomenoloji deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir ilinde görev yapan 10 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerden biri olan ölçüt
örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri
analizlerinden biri olan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmada geçerliği
ve güvenirliği sağlamak için çeşitli stratejiler kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, sınıf öğretmenleri insan hakları dersinin öğrencilerin kendi hakları
ile ilgili bilgi sahibi olacaklarını, demokrasinin ve toplumsal görevlerinin ne
olduğunu öğreneceklerini, bazı değerleri kazandıklarını belirtmişlerdir.
Öğretmenler kazanımların öğrencilerin düzeyine uygun olduğunu, içeriğin çok iyi
düzenlenmediğini, öğrenci merkezli etkinliklerin olduğunu ve
ölçme-değerlendirme araçları ile ilgili yeterli bilgi verilmediğini belirtmişlerdir.
Öğretmenlerin bazıları bu dersin dördüncü sınıf öğrencilerine uygun olduğunu
düşünürken bazıları uygun olmadığını düşünmektedir. Öğretmenler tarafından
öğretmen kılavuz kitaplarının, öğrenci ders ve çalışma kitaplarının
olmamasından dolayı sorun yaşadıkları belirtilmiş ve buna yönelik öneriler
geliştirilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 1 |