Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2018, Volume: 38 Issue: 3, 949 - 963, 30.12.2018
https://doi.org/10.17152/gefad.402996

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ortaokul yöneticilerinin yönetim biçimleri ile
ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
İlişkisel tarama modelinde tasarlanmış araştırmanın evrenini 2016-2017
eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinin Maltepe ilçesindeki devlet
ortaokullarındaki 1101 öğretmen, örneklemini ise bu ortaokullardaki 250
öğretmen oluşturmuştur.
Araştırmanın
sonucunda ortaokul öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin destekçi yönetim
biçimini diğer alt boyutlara göre daha yüksek düzeyde uyguladığı görülmüştür.
Ayrıca ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeyi yüksek seviye olarak
bulunmuştur.Ortaokul öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin yönetim biçimi
ile öğretmenlerin iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu
belirlenmiştir.

References

  • Akçamete, G., Kaner, S. & Sucuoğlu (2001). Öğretmenlerde tükenmişlik, iş doyumu ve kişilik. Ankara: Nobel.Artık, S. (2009). Yönetsel davranış biçimlerinin iş doyumuna etkisi üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Başaran, İ.E. (1992). Yönetimde insan ilişkileri yönetsel davranış. Ankara: Kadıoğlu.Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi nitelikli okul. Ankara: Feryal.Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.Dick, G., & Metfalce, B. (2001). Managerial factors and organisational commitment ‐ A comparative study of police officers and civilian staff.International Journal of Public Sector Management. 14(2), 111-128Drucker, P.F. (1995). Yönetim uygulaması. (E. Sabri Yarmalı, Çev.). İstanbul: İnkılap .Erdoğan, İ. (1999). İşletme yönetiminde örgütsel davranış. İstanbul: İşletme Fakültesi.Kocabaş, İ., & Karaköse, T. (2005). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 79-91.Özcan, H. (1996). Liselerde uygulanan yönetim biçimleri. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi. Ankara.Özdayı, N. (1990). Resmi ve özel liselerde çalışan öğretmenlerin iş tatmini ve iş streslerinin karşılaştırmalı analizi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özgün, E. (2008), İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin İş Motivasyonları ile Sınıf Yönetim Becerilerini Algılama Düzeyleri Arasındaki İlişki, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahal, E. (2005). Akademik örgütlerde örgüt kültürü ve iş tatmini arasındaki ilişki: Akdeniz Üniversitesi’nde doktora yapan araştırma görevlilerinin örgüt kültürüne ve iş tatminine yönelik algı ve kanaatleri. Yüksek Lisans Tezi,Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.Taymaz, H. (2011). Okul yönetimi. Ankara: PegemA.Tietjen, M. A., & Myers, R. M. (1998). Motivation and job satisfaction, management decision. MCB University Press. 36(4), 226-231.Turmuş, E. K. (2005). İş tatmini (iş doyumu) ve sanayi müsteşarlığında bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Türk, S. (2007). Örgüt kültürü ve iş tatmini. Ankara: Özkan.Yelboğa, A. (2007). Bireysel demografik değişkenlerin iş doyumu ile ilişkisinin finans sektöründe incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(2), 1-18.
Year 2018, Volume: 38 Issue: 3, 949 - 963, 30.12.2018
https://doi.org/10.17152/gefad.402996

Abstract

References

  • Akçamete, G., Kaner, S. & Sucuoğlu (2001). Öğretmenlerde tükenmişlik, iş doyumu ve kişilik. Ankara: Nobel.Artık, S. (2009). Yönetsel davranış biçimlerinin iş doyumuna etkisi üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Başaran, İ.E. (1992). Yönetimde insan ilişkileri yönetsel davranış. Ankara: Kadıoğlu.Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi nitelikli okul. Ankara: Feryal.Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.Dick, G., & Metfalce, B. (2001). Managerial factors and organisational commitment ‐ A comparative study of police officers and civilian staff.International Journal of Public Sector Management. 14(2), 111-128Drucker, P.F. (1995). Yönetim uygulaması. (E. Sabri Yarmalı, Çev.). İstanbul: İnkılap .Erdoğan, İ. (1999). İşletme yönetiminde örgütsel davranış. İstanbul: İşletme Fakültesi.Kocabaş, İ., & Karaköse, T. (2005). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 79-91.Özcan, H. (1996). Liselerde uygulanan yönetim biçimleri. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi. Ankara.Özdayı, N. (1990). Resmi ve özel liselerde çalışan öğretmenlerin iş tatmini ve iş streslerinin karşılaştırmalı analizi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özgün, E. (2008), İlköğretim Birinci Kademe Öğretmenlerinin İş Motivasyonları ile Sınıf Yönetim Becerilerini Algılama Düzeyleri Arasındaki İlişki, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahal, E. (2005). Akademik örgütlerde örgüt kültürü ve iş tatmini arasındaki ilişki: Akdeniz Üniversitesi’nde doktora yapan araştırma görevlilerinin örgüt kültürüne ve iş tatminine yönelik algı ve kanaatleri. Yüksek Lisans Tezi,Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.Taymaz, H. (2011). Okul yönetimi. Ankara: PegemA.Tietjen, M. A., & Myers, R. M. (1998). Motivation and job satisfaction, management decision. MCB University Press. 36(4), 226-231.Turmuş, E. K. (2005). İş tatmini (iş doyumu) ve sanayi müsteşarlığında bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Türk, S. (2007). Örgüt kültürü ve iş tatmini. Ankara: Özkan.Yelboğa, A. (2007). Bireysel demografik değişkenlerin iş doyumu ile ilişkisinin finans sektöründe incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(2), 1-18.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Merve Başaran

Nezahat Güçlü

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 38 Issue: 3

Cite

APA Başaran, M., & Güçlü, N. (2018). Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3), 949-963. https://doi.org/10.17152/gefad.402996
AMA Başaran M, Güçlü N. Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. GUJGEF. December 2018;38(3):949-963. doi:10.17152/gefad.402996
Chicago Başaran, Merve, and Nezahat Güçlü. “Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri Ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 38, no. 3 (December 2018): 949-63. https://doi.org/10.17152/gefad.402996.
EndNote Başaran M, Güçlü N (December 1, 2018) Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 38 3 949–963.
IEEE M. Başaran and N. Güçlü, “Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, GUJGEF, vol. 38, no. 3, pp. 949–963, 2018, doi: 10.17152/gefad.402996.
ISNAD Başaran, Merve - Güçlü, Nezahat. “Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri Ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 38/3 (December 2018), 949-963. https://doi.org/10.17152/gefad.402996.
JAMA Başaran M, Güçlü N. Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. GUJGEF. 2018;38:949–963.
MLA Başaran, Merve and Nezahat Güçlü. “Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri Ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 38, no. 3, 2018, pp. 949-63, doi:10.17152/gefad.402996.
Vancouver Başaran M, Güçlü N. Okul Yöneticilerinin Yönetim Biçimleri ile Öğretmenlerin İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. GUJGEF. 2018;38(3):949-63.

Cited By









Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeyleri
Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi
Mehrdad AZİMİ
https://doi.org/10.32960/uead.559025