Bu araştırmanın amacı, ortaokul yöneticilerinin yönetim biçimleri ile
ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
İlişkisel tarama modelinde tasarlanmış araştırmanın evrenini 2016-2017
eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinin Maltepe ilçesindeki devlet
ortaokullarındaki 1101 öğretmen, örneklemini ise bu ortaokullardaki 250
öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın
sonucunda ortaokul öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin destekçi yönetim
biçimini diğer alt boyutlara göre daha yüksek düzeyde uyguladığı görülmüştür.
Ayrıca ortaokul öğretmenlerinin iş doyumu düzeyi yüksek seviye olarak
bulunmuştur.Ortaokul öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin yönetim biçimi
ile öğretmenlerin iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 38 Issue: 3 |