Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf sosyal
bilgiler dersinde hoşgörü değerinin karma yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli
etkinliklerle öğretiminin öğrencilerin tutumlarına etkisini belirlemektir.
Tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olan bu araştırmaya,
2013-2014 eğitim öğretim döneminde Rize ilinde bir ilkokulda öğrenim gören 23’ü
deney, 22’si kontrol grubu olmak üzere toplam 45 ilkokul dördüncü sınıf
öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Hoşgörü Tutum
Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu”
kullanılmıştır. Veri analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t
testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılan araştırma sonucunda ölçeğin alt boyutlarında ve genelinde deney grubu lehine anlamlı
farklılıklar belirlenmiştir Bununla beraber kontrol grubu öğrencilerinin
puanlarında anlamlı bir farklılık elde edilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 2 |