Bu araştırmanın amacı çevrimiçi tezsiz yüksek lisans programlarında öğrenim
gören bireylerin programları tercih gerekçelerinin Maslow’un ihtiyaçlar
hiyerarşisi aşamalarına göre sınıflamasını yapmaktır. Bu araştırmada betimsel
analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya altı farklı programda öğrenim gören
115 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin çeşitli demografik
bilgilerinin ve ilgili programı tercih etme gerekçesinin sorulduğu bir veri
toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada öğrenciler tercih gerekçelerini
programın çevrimiçi olmasına göre ve öğrenim gördükleri programa göre yanıtlamışlardır.
Araştırmaya katılan öğrenciler 163 gerekçe sunmuşlardır. Öğrencilerin öğrenim
gördükleri programı tercih gerekçeleri içerisinde ilk sırayı statü kazanma
sonra sırasıyla merakını giderme, güvenlik, ait olma ve sevgi ile estetik gerekçe olarak belirlemişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 2 |