Bu araştırma öğretmenlerin; pansiyonlu okullarda nöbet tutmalarının
günlük yaşantılarına etkilerini, pansiyonda nöbet tutma gerekçelerini,
pansiyonda nöbet tutarken karşılaştıkları problemleri ve çözüm önerilerini
ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine uygun olarak
yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında
Kahramanmaraş ilindeki pansiyonu olan devlet liselerinde görev yapan 17 gönüllü
öğretmen oluşturmuştur. Çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
kullanılarak belirlenmiştir. Çeşitlilik olarak katılımcıların farklı tür
okulların pansiyonlarında nöbet görevi yapmaları alınmıştır. Bu araştırmada
görüşme türlerinden yarı yapılandırmış görüşme türü ve veri toplama aracı
olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniği kullanarak
çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin pansiyonda nöbet
tutmaların günlük yaşantılarına sosyal, bedensel ve psikolojik etkisinin olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin pansiyonda nöbet tutma gerekçeleri
ekonomik, sorumluluk, mesleki adanmışlık ve mevzuatla ilgili olduğu tespit
edilmiştir. Öğretmenlerin pansiyonda nöbet tutarken öğrenci, öğretmen, yönetsel
ve veli merkezli sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Araştırmada
öğretmenler mevzuat, yönetim ve işbirliğiyle ilgili önerilerde bulunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 3 |