Research Article
BibTex RIS Cite

Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 40 Issue: 1, 159 - 181, 30.04.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.672143

Abstract

Günümüz dünyasında yabancı dil öğrenimine olan ihtiyacın gitgide arttığı görülmektedir. Son yıllarda resmi dili Arapça olan ülkelerle ekonomik, siyasi, kültürel vb. ilişkilerin gelişmesi sonucunda Arapça öğrenimine ve öğretimine ilgi artmaktadır. Ancak Arapça öğretiminde dört dil becerisinin her birine aynı ilginin gösterilmediği, bu becerilerden konuşma becerilerinin eksik kaldığı ve öğrencilerin uygulamada pratik eksikleri olduğu görülmektedir. Bu eksiğin giderilmesi için öğrencilerin iletişim becerilerinde daha özgüvenli ve ekip çalışmalarının yapıldığı yöntemler önerilmiştir. Bu çalışmada öğrencilerin iletişim becerileri derslerinde yaşadıkları problemler, konuşma eğitiminde hangi etkinlikleri, yöntem ve teknikleri, araç-gereçlerle ölçme araçlarını kullandıkları ve hangi güçlüklerle karşılaştıkları saptanmıştır.

References

  • Akçay, C. (2016). Arapça Konuşma Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(15), 107-120.
  • Altınova, H. H., & Çiftçi, E. G. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(1), 28-47.
  • Demir, M. (2018). Konuşma Becerisi. Gürkan Dağbaşı (Ed.). Arapça Dil Becerilerinin Öğretimi içinde (s.85-114). İstanbul: Akdem.
  • Demirel, Ö. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri: öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğretim ve Öğretim Klavuzu. İstanbul: Ensar.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi. el-Ḳureyşî, E. (2001). el Menâhic ve’l-Medhalu’d--Drâmî, Kahire: Âʻlem’ul-Kutub.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Özcan, M. (2015). Yabancı Dil Olarak Arapça Konuşma Becerisi Öğretiminde İletişimsel Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerin Kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(10), 153-164.
  • Soyer, S. (2016). Yabancı Dil Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama ve Etkileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 157-163.
  • Şayır, M. (2019). Arapça Konuşma Becerisi Öğretim Sorunları. Eskiyeni, (38), 123-135.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Doğan, M. ve Yelok, S. (2012). Üniversiteler İçin Türkçe 2 Sözlü Anlatım. Ankara: Gazi Kitapevi.
Year 2020, Volume: 40 Issue: 1, 159 - 181, 30.04.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.672143

Abstract

References

  • Akçay, C. (2016). Arapça Konuşma Öğretiminde Hata Çözümlemesi ve Değerlendirmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(15), 107-120.
  • Altınova, H. H., & Çiftçi, E. G. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(1), 28-47.
  • Demir, M. (2018). Konuşma Becerisi. Gürkan Dağbaşı (Ed.). Arapça Dil Becerilerinin Öğretimi içinde (s.85-114). İstanbul: Akdem.
  • Demirel, Ö. (2016). Öğretim ilke ve yöntemleri: öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğretim ve Öğretim Klavuzu. İstanbul: Ensar.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik etkinlik önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Kantemir, E. (1997). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi. el-Ḳureyşî, E. (2001). el Menâhic ve’l-Medhalu’d--Drâmî, Kahire: Âʻlem’ul-Kutub.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan.
  • Özcan, M. (2015). Yabancı Dil Olarak Arapça Konuşma Becerisi Öğretiminde İletişimsel Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerin Kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(10), 153-164.
  • Soyer, S. (2016). Yabancı Dil Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama ve Etkileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 157-163.
  • Şayır, M. (2019). Arapça Konuşma Becerisi Öğretim Sorunları. Eskiyeni, (38), 123-135.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Doğan, M. ve Yelok, S. (2012). Üniversiteler İçin Türkçe 2 Sözlü Anlatım. Ankara: Gazi Kitapevi.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Musa Yıldız 0000-0002-5274-9481

Ersin Çilek 0000-0002-9338-9160

Publication Date April 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 40 Issue: 1

Cite

APA Yıldız, M., & Çilek, E. (2020). Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 159-181. https://doi.org/10.17152/gefad.672143
AMA Yıldız M, Çilek E. Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. April 2020;40(1):159-181. doi:10.17152/gefad.672143
Chicago Yıldız, Musa, and Ersin Çilek. “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, no. 1 (April 2020): 159-81. https://doi.org/10.17152/gefad.672143.
EndNote Yıldız M, Çilek E (April 1, 2020) Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 1 159–181.
IEEE M. Yıldız and E. Çilek, “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, GEFAD, vol. 40, no. 1, pp. 159–181, 2020, doi: 10.17152/gefad.672143.
ISNAD Yıldız, Musa - Çilek, Ersin. “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/1 (April 2020), 159-181. https://doi.org/10.17152/gefad.672143.
JAMA Yıldız M, Çilek E. Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2020;40:159–181.
MLA Yıldız, Musa and Ersin Çilek. “Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 1, 2020, pp. 159-81, doi:10.17152/gefad.672143.
Vancouver Yıldız M, Çilek E. Arapça Konuşma Öğretiminde Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2020;40(1):159-81.