Bu araştırmada; ülkemizde eğitim alanında problem temalı
yapılan ve makale olarak yayınlanan çalışmaları bir araştırmanın tasarım ve
yayın sürecindeki sıralama göz önüne alınarak, alan, konu, çalışma grubu/örneklem,
kullanılan yöntem, veri toplama araçları, verilerin analiz teknikleri ve yayın
dili açısından incelenmiştir. Betimsel içerik analizi yöntemi temel alınarak
tasarlanan araştırma kapsamında 363 çalışma analiz edilmiştir. Yapılan
analizler sonucunda; ülkemizde problem temalı çalışmaların sayısının giderek
arttığı, en fazla matematik alanında ve yine en fazla problem çözme konusunda
çalışmanın yapıldığı belirlenmiştir. Çalışmalarda çoğunlukla durum çalışması ve
deneysel yöntem kullanılmış olup, en
fazla çalışılan çalışma grupları ise üniversite birinci sınıf ve yedinci sınıf
düzeyleridir. Başarı testleri yoğunlukla tercih edilen veri toplama aracı olup,
betimsel analiz en fazla tercih edilen veri analiz tekniğidir. Çalışmaların
büyük çoğunluğu Türkçe olarak kaleme alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 40 Issue: 3 |