Research Article
BibTex RIS Cite

Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Year 2020, Volume: 40 Issue: 3, 1137 - 1162, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.806973

Abstract

Bu çalışmanın amacı, takım sporu yapan ve spor yapmayan çocukların sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kapsamında uygun örnekleme yöntemiyle, rastgele seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak 10-12 yaş 234 (110 kız, 124 erkek) çocuk çalışmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ile Akçamete ve Avcıoğlu tarafından 2005 yılında geliştirilen 7-12 yaş Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında çocukların spor yapıp-yapmama, spor branşları, spor yaptıkları süre ve takım sporu yapan ve spor yapmayan erkek kız çocuklarının sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmışken (p<0.05), çocukların yaşları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Takım sporu yapan çocukların sosyal becerileri spor yapmayanlara göre daha yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak çocuklar küçük yaştan itibaren gelişim süreçlerinin desteklenmesi için sportif faaliyetlere yönlendirilmeli ve kız çocukları daha fazla spor branşı içerisinde yer almalıdır.

References

  • Akçamete, G., ve Avcıoğlu, H. (2005). Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin (7-12 yaş) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 61–77. https://doi.org/10.17240/AIBUEFD..5.2-5000091783
Year 2020, Volume: 40 Issue: 3, 1137 - 1162, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.806973

Abstract

References

  • Akçamete, G., ve Avcıoğlu, H. (2005). Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin (7-12 yaş) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 61–77. https://doi.org/10.17240/AIBUEFD..5.2-5000091783
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emre Yıldız 0000-0002-3060-5081

Zeynep Çetin 0000-0002-1258-3958

Publication Date November 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 40 Issue: 3

Cite

APA Yıldız, E., & Çetin, Z. (2020). Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1137-1162. https://doi.org/10.17152/gefad.806973
AMA Yıldız E, Çetin Z. Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. GUJGEF. November 2020;40(3):1137-1162. doi:10.17152/gefad.806973
Chicago Yıldız, Emre, and Zeynep Çetin. “Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, no. 3 (November 2020): 1137-62. https://doi.org/10.17152/gefad.806973.
EndNote Yıldız E, Çetin Z (November 1, 2020) Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 3 1137–1162.
IEEE E. Yıldız and Z. Çetin, “Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”, GUJGEF, vol. 40, no. 3, pp. 1137–1162, 2020, doi: 10.17152/gefad.806973.
ISNAD Yıldız, Emre - Çetin, Zeynep. “Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/3 (November 2020), 1137-1162. https://doi.org/10.17152/gefad.806973.
JAMA Yıldız E, Çetin Z. Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. GUJGEF. 2020;40:1137–1162.
MLA Yıldız, Emre and Zeynep Çetin. “Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 3, 2020, pp. 1137-62, doi:10.17152/gefad.806973.
Vancouver Yıldız E, Çetin Z. Takım Sporları Yapan Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. GUJGEF. 2020;40(3):1137-62.