BibTex RIS Cite

The Changes of the Goals and Content of Sociology Curriculums in Turkey in Parallel with Social Change

Year 2012, Volume: 32 Issue: 1, 157 - 170, 01.03.2012

Abstract

In this study, from beginning to today, the goals and the contents of sociology curriculums for secondary schools are analyzed in parallel with the social change in Turkey in last 85 years. In this study, the characteristics of the period when the curriculums were developed and applied are analyzed from the view point of social, cultural and economic periods

References

  • Altay, E. (1982). Sosyoloji. İstanbul: İnkılap ve Aka. Arslanoğlu, İ.(2001). Ortaöğretimde sosyoloji öğretimi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2).
  • Balcı, A. ve Yıldırım, A. (1998). Liselerde sosyoloji dersinin öğretimi üzerine bir çalışma. Ç. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 80-94.
  • Beydoğan, H. Ö. (1988). Lise sosyoloji müfredat programının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mehmet, İ. (1931). İçtimaiyat. Lise Kitapları. İstanbul: Maarif Vekâleti
  • Ongun, C. S. (1943). Felsefe ve sosyoloji. İstanbul: İnkılâp.
  • Sadak, N.(1937). Sosyoloji. İstanbul: Devlet.,
  • Sözer, E. (1998). Kuramdan uygulamaya sosyal bilimler öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tan, M. (1987). Ortaöğretim kurumlarında sosyoloji öğretimi. Ortaöğretim kurumlarında sosyal bilimler öğretimi ve sorunları, 167-191, Ankara: TED

Türkiye'de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi

Year 2012, Volume: 32 Issue: 1, 157 - 170, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmada, başlangıçtan bugüne uygulanan sosyoloji dersi öğretim programlarının amaç ve içeriklerindeki değişim, ülkemizin son 85 yılda yaşadığı değişime paralel olarak incelenmiştir. Çalışmada, programların hazırlandığı, değiştirildiği, uygulandığı ve yürürlükten kaldırıldığı dönemlerin sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel değişimlerine paralel olarak ders programlarının da nasıl değiştiği ortaya konmuştur

References

  • Altay, E. (1982). Sosyoloji. İstanbul: İnkılap ve Aka. Arslanoğlu, İ.(2001). Ortaöğretimde sosyoloji öğretimi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2).
  • Balcı, A. ve Yıldırım, A. (1998). Liselerde sosyoloji dersinin öğretimi üzerine bir çalışma. Ç. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 80-94.
  • Beydoğan, H. Ö. (1988). Lise sosyoloji müfredat programının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mehmet, İ. (1931). İçtimaiyat. Lise Kitapları. İstanbul: Maarif Vekâleti
  • Ongun, C. S. (1943). Felsefe ve sosyoloji. İstanbul: İnkılâp.
  • Sadak, N.(1937). Sosyoloji. İstanbul: Devlet.,
  • Sözer, E. (1998). Kuramdan uygulamaya sosyal bilimler öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tan, M. (1987). Ortaöğretim kurumlarında sosyoloji öğretimi. Ortaöğretim kurumlarında sosyal bilimler öğretimi ve sorunları, 167-191, Ankara: TED
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Beyhan Zabun This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Zabun, B. (2012). Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 157-170.
AMA Zabun B. Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. GEFAD. March 2012;32(1):157-170.
Chicago Zabun, Beyhan. “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç Ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, no. 1 (March 2012): 157-70.
EndNote Zabun B (March 1, 2012) Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 1 157–170.
IEEE B. Zabun, “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”, GEFAD, vol. 32, no. 1, pp. 157–170, 2012.
ISNAD Zabun, Beyhan. “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç Ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (March 2012), 157-170.
JAMA Zabun B. Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. GEFAD. 2012;32:157–170.
MLA Zabun, Beyhan. “Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç Ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 32, no. 1, 2012, pp. 157-70.
Vancouver Zabun B. Türkiye’de Sosyoloji Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçeriklerinin Toplumsal Değişmeye Paralel Olarak Değişimi. GEFAD. 2012;32(1):157-70.