In this study, it is aimed to evaluate the students\' opinions, studying at Anatolian Teacher High Schools, about teaching profession knowledge courses. The scope of this study involves the students studying at Anatolian Techer High Schools in Hatay in 2008-2009 education year. The sample of this study consists of 221 eleventh and last grade students chosen by simple sample method from the two of these high schools. According to the results of the study students\' views on teaching profession knowledge courses are observed not to change from school to school. Students were asked what problems they were facing in teaching profession courses about preparing students to the teaching profession, and most of the students taught that courses were mostly given theoretically. They added that teaching practice courses were short and that the teaching profession was not presented efficiently.
Bu çalışmada, AÖL\'lerde okuyan öğrencilerin ÖMB dersleri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2008–2009 eğitim öğretim yılında, Hatay ilindeki AÖL\'lerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise bu liselerden uygun örnekleme yöntemiyle seçilen iki lisedeki 11. ve 12. sınıflarda okuyan toplam 221 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin ÖMB dersleri hakkındaki görüşleri okullara göre değişmemektedir. Öğrencilere AÖL\'de okutulan ÖMB derslerinin öğrencileri öğretmenlik mesleğine yöneltmede ne gibi sorunlar bulunduğu sorulmuş ve öğrencilerin çoğunluğu derslerin daha çok teorik olarak işlendiğini, staj uygulama süresinin kısa olduğunu ve öğretmenlik mesleğinin yeteri kadar t
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 31 Issue: 1 |