BibTex RIS Cite

Determining The Graphic Evaluation Skills Of Graphics Department Students Of Fine Arts Faculties Through Emblems

Year 2011, Volume: 31 Issue: 1, 131 - 152, 01.03.2011

Abstract

This study aims at determining the skills of graphics department students of fine arts faculties with regards evaluating the emblembs of universities in Turkey. The research group of the study, which follows a general survey model, consists of the seniors studying at graphics departments of fine arts faculties of Anadolu, Başkent, Dumlupınar, Hacettepe, Marmara and Süleyman Demirel Universities. Both qualitative (interview) and quantitative (questionnaire) methods are employed in data collection. Quantitative data were analyzed through Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). Quantitative data were analyzed via the MannWhitney U-test, t- test and Kruskal Wallis test. Whereas, the content analysis technique is used for the analysis of qualitative data. As a conclusion, the study revealed that the variables of gender and age are not significantly influential upon emblem evaluation whereas the variable of university is. In addition, it was revealed that the

Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi

Year 2011, Volume: 31 Issue: 1, 131 - 152, 01.03.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, güzel sanatlar fakülteleri grafik bölümü öğrencilerinin üniversite amblemlerini değerlendirme becerilerinin belirlenmesidir. Genel tarama modelinde olan araştırmanın çalışma gurubunu; Akdeniz, Anadolu, Başkent, Dumlupınar, Hacettepe, Marmara ve Süleyman Demirel Üniversiteleri güzel sanatlar fakülteleri grafik bölümünde öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda anket yöntemi, nitel boyutunda ise görüşme yöntemi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde; Kruskal Wallis, Mann Whitney U ve t- testi, nitel verilerin analizinde ise; içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda; cinsiyet ve yaş değişkeninin amblem değerlendirmesinde çok etkili olmadığı, fakat üniversite değişkeninin etkili olduğu, öğrencilerin amblem değerlendirmede, uzmanlara yakın becerilere sahip oldukları ve onla

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özge Mazlum

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 31 Issue: 1

Cite

APA Mazlum, Ö. (2011). Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 131-152.
AMA Mazlum Ö. Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi. GEFAD. March 2011;31(1):131-152.
Chicago Mazlum, Özge. “Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, no. 1 (March 2011): 131-52.
EndNote Mazlum Ö (March 1, 2011) Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 1 131–152.
IEEE Ö. Mazlum, “Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi”, GEFAD, vol. 31, no. 1, pp. 131–152, 2011.
ISNAD Mazlum, Özge. “Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/1 (March 2011), 131-152.
JAMA Mazlum Ö. Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi. GEFAD. 2011;31:131–152.
MLA Mazlum, Özge. “Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 31, no. 1, 2011, pp. 131-52.
Vancouver Mazlum Ö. Güzel Sanatlar Fakülteleri Grafik Bölümü Öğrencilerinin Amblemler Yoluyla Grafik Değerlendirme Becerilerinin Belirlenmesi. GEFAD. 2011;31(1):131-52.