In this research, a historical analysis of some applications related to the selection of teacher candidates in Turkish history of education has been made. In the research, Teacher Training Schools for Primary Education, Village Institutes and Vocational Schools for Teacher Training have been designed as the sampling units and the recruitment methods of those schools as well as the employment methods of their graduates have been analyzed based on the written sources and oral narratives. Data of the present study, which rely on historical method, have been collected and evaluated in accordance with the general research principles. Upon the examination of those institutions, the overall conclusion reached is that different and various methods and techniques have been employed during the recruitment of students to those institutions throughout the historical process. Successful students whose successes have been determined based on such criteria as ‘integrity\', ‘contin
Teacher training schools teacher education teacher candidates selection teacher employment faculty of education.
Bu Araştırmada, Türk eğitim tarihinde öğretmen adaylarının seçimi ile ilgili bazı uygulamaların tarihsel analizi yapılmıştır. Araştırmada ilköğretmen okulları, köy enstitüleri ve yüksek öğretmen okulları örneklem olarak seçilmiş ve bu okulların öğrenci alım yöntemleri ve buralardan mezun öğretmen adaylarının istihdam biçimleri, yazılı kaynaklara ve sözlü anlatılara dayalı olarak analiz edilmiştir. Tarihsel yönteme dayalı bu çalışmanın verileri, genel tarama ilkelerine uygun olarak toplanmış ve değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre bu okulların öğrenci alımında tarihsel süreç içerisinde farklı seçim yöntem ve teknikleri uygulanmıştır. Öğrenci seçiminde uygulanan yöntem ve tekniklerin “bütünlük”, “devamlılık”, “kapsamlılık” ve “genişlik” ilkelerine uygun
Öğretmen okulları öğretmen eğitimi öğretmen adaylarının seçimi öğretmen istihdamı eğitim fakülteleri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 30 Issue: 3 |