This study has been carried out with the aim of analyzing and comparing problem solving skills of the students taking or not taking rhythm training and dance lesson in Ahi Evran University, School of Physical Education and Sports in terms of various variables. Total 68 university students, 26 of whom taking rhythm training and dance lesson and 42 of whom not taking these trainings, in Kırşehir Ahi Evran University, School of Physical Education and Sports, have participated on the basis of volunteering. The research has been made with the surveillance model. In this study, Problem Solving Inventory adapted into Turkish language by Şahin, Şahin and Heppner (1993) and developed by Heppner and Peterson (1982) has been used. Between the problem solving skills and the variables of taking or not taking the lesson of gender and rhythm training, it has been found a difference at significant leveProblem Çözme Becerisi, Ritim Eğitimi, Sporcu öğrenciProblem Solving Ability, Rhythm Training, Athlete Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Bu çalışma, Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu\'nda ritim eğitimi ve dans dersi alan ve almayan öğrencilerin, problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve karşılaştırılması amacı ile yapılmıştır.Çalışmaya, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu\'nda ritim eğitimi ve dans dersi alan 26 öğrenci, ve ders almayan 42 toplam 68 üniversite öğrencisi gönüllülük esasına göre katılmıştır. Araştırma tarama modeli ile yapılmıştır. Çalışmada, Hepner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen, Türkçe\'ye uyarlaması ise Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Cinsiyet ve ritim eğitimi dersi alıpThis study has been carried out with the aim of analyzing and comparing problem solving skills of the students taking or not taking rhythm training and dance lesson in Ahi Evran University, School of Physical Education and Sports in terms of various variables. Total 68 university students, 26 of whom taking rhythm training and dance lesson and 42 of whom not taking these trainings, in Kırşehir Ahi Evran University, School of Physical Education and Sports, have participated on the basis of volunteering. The research has been made with the surveillance model. In this study, Problem Solving Inventory adapted into Turkish language by Şahin, Şahin and Heppner (1993) and developed by Heppner and Peterson (1982) has been used. Between the problem solving skills and the variables of taking or not taking the lesson of gender and rhythm training, it has been found a difference at significant leveProblem Çözme Becerisi, Ritim Eğitimi, Sporcu öğrenciProblem Solving Ability, Rhythm Training, Athlete Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 29 Issue: 2 |