BibTex RIS Cite

The Evaluations of PreService Teachers about Bullying in Practice Schools

Year 2009, Volume: 29 Issue: 1, 141 - 172, 01.03.2009

Abstract

This research examined evaluations of pre-service teachers regarding school bullying. Total of 152 students in a teacher preparation program at Uludag University completed Colorado School Climate Survey. Analysis of the responses revealed that according to pre-service teachers the most frequent bullying type is verbal bullying. Bullies are boys more than girls. Bullying is done more frequently in the classes and speech problems are most important reason of victimization. More than half of the pre-service teachers perceived that intervention of teachers are efficient enough. These findings are discussed in terms of teacher education.

Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri

Year 2009, Volume: 29 Issue: 1, 141 - 172, 01.03.2009

Abstract

Bu çalışmada öğretmen adaylarının zorbalık konusundaki algıları incelenmiştir. Çalışma U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfında öğrenim gören 152 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Colorado Okul İklimi Surveyi kullanılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarına göre en sık sözel zorbalığın yaşandığını, zorbalığı daha çok erkeklerin yaptığını, zorbalığın sınıfta daha sık yapıldığını, zorbalığa uğramaya en sık konuşma güçlüğünün neden olduğunu ortaya koymaktadır. Adayların yarıdan fazlası öğretmen müdahalelerini yeterli bulduğunu ifade etmiştir. Bulgular öğretmen eğitiminde bu konuya yer verilmesi gereği vurgulanarak tartışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hülya Kartal This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 29 Issue: 1

Cite

APA Kartal, H. (2009). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 141-172.
AMA Kartal H. Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. GEFAD. March 2009;29(1):141-172.
Chicago Kartal, Hülya. “Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, no. 1 (March 2009): 141-72.
EndNote Kartal H (March 1, 2009) Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 1 141–172.
IEEE H. Kartal, “Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri”, GEFAD, vol. 29, no. 1, pp. 141–172, 2009.
ISNAD Kartal, Hülya. “Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/1 (March 2009), 141-172.
JAMA Kartal H. Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. GEFAD. 2009;29:141–172.
MLA Kartal, Hülya. “Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 29, no. 1, 2009, pp. 141-72.
Vancouver Kartal H. Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarındaki Zorbalıkla İlgili Değerlendirmeleri. GEFAD. 2009;29(1):141-72.