BibTex RIS Cite

Ideas and Suggestions about the Training Program of Geography Lesson Prepared by The Ministry of National Education in the Year of 2005

Year 2006, Volume: 26 Issue: 3, 279 - 304, 01.09.2006

Abstract

There were too many deficiencies, knowledge mistakes, scientific mistakes and approach mistakes in the training program of geography lesson prepared by the ministry of national education in the year of 2005. For this reason, it is impossible to gain expected positive results with this program from the constructivist educational approach. It seems necessary to change the program radically or to make a new program.

References

  • GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 3(2006) 279-304

Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler

Year 2006, Volume: 26 Issue: 3, 279 - 304, 01.09.2006

Abstract

2005 yılında MEB tarafından hazırlanan coğrafya dersi öğretim programında çok sayıda eksiklikler, bilgi hataları, bilimsel hatalar ve yaklaşım yanlışlıkları bulunmaktadır. Onun için yapılandırmacı yaklaşımdan beklenen olumlu sonuçları bu programla almak mümkün görülmemektedir. Bu nedenle programın köklü olarak değiştirilmesi ya da yeniden yapılması gerekli görülmektedir.

References

  • GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 3(2006) 279-304
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Cemalettin Şahin This is me

Publication Date September 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 26 Issue: 3

Cite

APA Şahin, C. (2006). Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 279-304.
AMA Şahin C. Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler. GEFAD. September 2006;26(3):279-304.
Chicago Şahin, Cemalettin. “Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler Ve Öneriler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, no. 3 (September 2006): 279-304.
EndNote Şahin C (September 1, 2006) Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 3 279–304.
IEEE C. Şahin, “Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler”, GEFAD, vol. 26, no. 3, pp. 279–304, 2006.
ISNAD Şahin, Cemalettin. “Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler Ve Öneriler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/3 (September 2006), 279-304.
JAMA Şahin C. Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler. GEFAD. 2006;26:279–304.
MLA Şahin, Cemalettin. “Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler Ve Öneriler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 3, 2006, pp. 279-04.
Vancouver Şahin C. Milli Eğitim Bakanlığınca Hazırlanan 2005 Yılı Coğrafya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşler ve Öneriler. GEFAD. 2006;26(3):279-304.