There were too many deficiencies, knowledge mistakes, scientific mistakes and approach mistakes in the training program of geography lesson prepared by the ministry of national education in the year of 2005. For this reason, it is impossible to gain expected positive results with this program from the constructivist educational approach. It seems necessary to change the program radically or to make a new program.
2005 yılında MEB tarafından hazırlanan coğrafya dersi öğretim programında çok sayıda eksiklikler, bilgi hataları, bilimsel hatalar ve yaklaşım yanlışlıkları bulunmaktadır. Onun için yapılandırmacı yaklaşımdan beklenen olumlu sonuçları bu programla almak mümkün görülmemektedir. Bu nedenle programın köklü olarak değiştirilmesi ya da yeniden yapılması gerekli görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 3 |