This study aims to determine how the students who are in the eight grade of primary school perceive the concept democracy which takes place in the curriculum of Social Studies education and what are the things effective on their present perceptions about these concepts. In order to detect students\' perceptions related to democracy, a questionnaire has been prepared. This study has been applied to 464 eighth year students from twelve primary schools in Ankara in 2001-2002 Spring Semester. ∗ Bu çalışma, 20-21 Mayıs 2004 tarihinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından düzenlenen “Uluslar arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu”nda bildiri olarak sunulmuştur. The results showed that student\'s perceptions of some subjects like equality, political party, liberty and national sovereignty are wrong. Parents\' education seemsDemokrasi, Demokrasi Eğitimi,Demokrasi Algısı, İlköğretimDemocracy, Democracy Education,Democracy Perception, Primary School Tam Metin
Bu çalışma İlköğretim 8. sınıf kademesindeki öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersi müfredatı içerisinde yer alan demokrasi ile ilgili kavramları nasıl algıladıkları ve bu kavramlarla ilgili mevcut algılamalarında nelerin etkili olduğunu belirlemeyi amaçlamaktır. Öğrencilerin demokrasi algılarını tespit için anket uygulanmıştır. Ankara ilindeki 12 okuldan toplam 464, 8. sınıf öğrencisi çalışma kapsamı içerisinde yer almaktadır. Öğrencilerin demokrasi kavramı içerisinde eşitlik, siyasi partiler, özgürlük ve milli egemenlik ile ilgili bazı konuları yanlış algıladıkları bulunmuştur. Öğrencilerin demokrasi algılarını en çok etkileyen faktör ise anne ve babanın eğitim düzeyidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 25 Issue: 3 |